Ο λογαριασμός ενός εστιατορίου συμπεριλαμβάνει όλα όσα σχετίζονται με τη γευστική εμπειρία που προσφέρει. Ή μήπως όχι;

Τι θα λέγατε αν μετά από ένα γεύμα σε εστιατόριο διαπιστώνατε ότι στο λογαριασμό σας χρεωθήκατε ως “παροχή” τον καθαρό αέρα που εισπνεύσατε; Ε, λοιπόν, ένα εστιατόριο στην πόλη Zhangjiagang της ανατολικής Κίνας “πιάστηκε” να κάνει ακριβώς αυτό, να χρεώνει δηλαδή ανά άτομο επιπλέον 1 yuan (0,15 δολάρια) τον φιλτραρισμένο αέρα, κάτι που όταν φυσικά οι πελάτες αντιλήφθηκαν, έκαναν τις ανάλογες ενστάσεις.

people

Δεδομένου ότι οι πόλεις της γύρω περιοχής έχουν τον τελευταίο καιρό καλυφθεί με ένα πυκνό νέφος, οι ιδιοκτήτες του εν λόγω εστιατορίου, προκειμένου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους, φιλτράρουν τον αέρα του χώρου. Η πρόσθετη, όμως, παροχή έχει και επιπλέον έξοδα, εξού και η επιπλέον χρέωση στο λογαριασμό, όμως αυτό, σύμφωνα με σχετικές αναφορές, έγινε χωρίς προειδοποίηση. Μετά λοιπόν από παράπονα ιδιαίτερα εκνευρισμένων πελατών, η τοπική κυβέρνηση εισηγήθηκε να σταματήσουν οι ιδιοκτήτες αυτή την πρακτική αφού είναι παράνομη. Οι απόψεις βέβαια διίστανται αφού κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν ήταν επιλογή των πελατών να εισπνέουν φιλτραρισμένο αέρα, οπότε δεν μπορεί να “πουληθεί” ως παροχή, ενώ άλλοι δηλώνουν ότι θα πλήρωναν χωρίς αντίρρηση τον καθαρό αέρα που εισπνέουν στο χώρο. Οι περισσότεροι, ωστόσο, εστιάζουν στο γεγονός ότι δεν ήταν η επιπλέον χρέωση που προκάλεσε την ένταση αλλά το ότι δεν ενημερώθηκαν οι πελάτες εκ των προτέρων, κάτι που αποτελεί φυσικά λάθος τακτική του καταστήματος.