Σχεδόν όλοι τρώμε βιαστικά, χωρίς να καταλαβαίνουμε τι ακριβώς είναι αυτό που καταναλώνουμε, ή πότε χορταίνουμε. Με λίγα λόγια, τρώμε χωρίς ενσυνείδηση, ακόμα και αν έχουμε πληρώσει ένα ποσό, όπως για παράδειγμα σε ένα εστιατόριο, με σκοπό να νιώσουμε την απόλαυση που προσφέρει. Αυτό έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε μια αναθεώρηση του τρόπου που διαχειριζόμαστε την τροφή, αφού έχει αποδειχτεί ότι τόσο η σωματική όσο και η ψυχική υγεία συνδέονται άρρηκτα με τη διατροφή.

Αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως στρέφονται στο mindful eating, δηλαδή την ενσυνείδητη κατανάλωση φαγητού χωρίς διατροφικούς περιορισμούς ή τύψεις αφού δεν πρόκειται για δίαιτα, αλλά για συνειδητή στάση ζωής. Με σκοπό να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τη σχέση μας με τα σνακ που καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα η Mondelēz, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες που διαθέτουν γνωστά και αγαπημένα προϊόντα που εμπιστευόμαστε εδώ και χρόνια, δίνει όλη της τη φροντίδα στο Mindful Snacking και στο θετικό αποτύπωμα που θέλει να έχουν οι δράστηριότητές της στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες.

Άλλωστε, στην πρόσφατη 4η ετήσια έκθεσή της State of Snacking™ που πραγματοποιήθηκε σε 12 χώρες φαίνεται ξεκάθαρα ο διευρυμένος ρόλος των σνακ, καθώς αντικαθιστoύν όλο και περισσότερο τα παραδοσιακά γεύματα και πλέον θεωρούνται είδος πρώτης ανάγκης. Συγκεκριμένα, το 71% από όσους καταναλώνουν σνακ απάντησαν ότι τα επιλέγουν τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα, ενώ υψηλό είναι και το ποσοστό όσων αντικαθιστούν τα γεύματα με σνακ (55%).

Η προσεκτική κατανάλωση είναι και αυτή σημαντική, καθώς στην ίδια έκθεση το 61% αναφέρει ότι αφιερώνει χρόνο για να χωρίσει τα σνακ σε μικρότερες μερίδες, ενώ πολύ υψηλό είναι και το ποσοστό όσων ελέγχουν τις διατροφικές ετικέτες πριν την αγορά.

Έτσι, η Mondelēz προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες και προσφέρει μια ευρεία γκάμα σνακ με έλεγχο μερίδων, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων με μέγεθος <200 θερμίδες, καθώς και επιλογές σε ατομική συσκευασία με μεριδοποίηση του προϊόντος. Παράλληλα επεκτείνει τα εκπαιδευτικά εργαλεία για τις μερίδες, ώστε να απεικονίζεται με μεγαλύτερη σαφήνεια το μέγεθος μιας τυπικής μερίδας και ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνονται μέσω αυτής της μερίδας.

Όμως, τους σημερινούς καταναλωτές δεν τους απασχολεί μόνο η προσωπική τους απόλαυση, αλλά δείχνουν εξίσου έντονο ενδιαφέρον για την υγεία, την ευημερία και το αποτύπωμα που αφήνουν στον πλανήτη. Έτσι, εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι επιλογές των σνακ επηρεάζουν το περιβάλλον και αναγνωρίζουν ότι, τόσο οι ίδιοι όσο και οι εταιρείες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στο βιώσιμο σνακ.

Η φιλοσοφία της Mondelēz έχει στον πυρήνα της τη δημιουργία πιο βιώσιμων σνακ, καθώς η βιωσιμότητα αποτελεί έναν από τους τέσσερις πυλώνες της μακροπρόθεσμης στρατηγικής ανάπτυξής της.

H στρατηγική κοινωνικής υπευθυνότητας της εταιρείας όπως απεικονίζεται στη φετινή Snacking Made Right έκθεσή της, είναι δομημένη με τρόπο ώστε να προωθεί την καινοτόμο και βιώσιμη ανάπτυξη με τον σωστό τρόπο τόσο για τους ανθρώπους, όσο και τον πλανήτη και κάνει συνεχή βήματα για την επίτευξη του οράματός της. Μέσα στις ενέργειές της είναι η προμήθεια περισσότερων βιώσιμων συστατικών, η συνεισφορά στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, η βελτίωση της συσκευασίας, η προώθηση πρωτοβουλιών διαφορετικότητας, ισότητας και συμπερίληψης και η υποστήριξη πελατών, εργαζόμενων στην εταιρεία και κοινοτήτων.

Για να κάνει το σνακ ακόμα πιο βιώσιμο, η Mondelēz επενδύει στο παγκόσμιο πρόγραμμα Cocoa Life το οποίο ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους και να προστατεύσει τα τοπία, φέρνοντας δυναμική αλλαγή στις κοινότητες και τις περιοχές όπου αναπτύσσεται το κακάο.

Ως πρώτη ύλη υψηλής σημασίας, η Mondelēz προμηθεύεται το κακάο με τρόπο που συνεχίζει τη σωστή διαχείρισή του και γι’ αυτό συνεργάζεται με τους καλλιεργητές κακάο και τις κοινότητές τους, ώστε να αντιμετωπίσουν από κοινού τα σοβαρά προβλήματα όπως είναι η κλιματική αλλαγή, η ανισότητα των φύλων, η φτώχεια και η παιδική εργασία. Έως το 2030 η εταιρεία στόχο έχει να αυξήσει την κλίμακα όγκου του κακάο και να συνεργαστεί με περίπου 300.000 αγρότες στο πλαίσιο του προγράμματος Cocoa Life.

Το Cocoa Life βοηθά στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων σε έξι χώρες όπου καλλιεργείται κακάο: Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού, Ινδονησία, Δομινικανή Δημοκρατία, Ινδία και Βραζιλία εστιάζοντας στην ενδυνάμωση ανδρών και γυναικών που βιοπορίζονται από το κακάο, ώστε να μετατραπεί το κακάο σε μια πιο βιώσιμη επιχείρηση. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η ποιότητα ζωής, δημιουργούνται δυνατές κοινότητες, ενώ διατηρούνται και αποκαθίστανται τα δάση.

Αναθεωρούμε λοιπόν τον τρόπο που τρώμε σνακ και επιλέγουμε τη Mindful Snacking φιλοσοφία της Mondelēz, με στόχο να βοηθήσουμε στην οικοδόμηση ενός πιο δίκαιου και βιώσιμου κόσμου για εμάς και τις μελλοντικές γενιές.