Η πανδημία έκανε τους καταναλωτές να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους ως προς τις αγορές τους. Η 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey», παρουσίασε το νέο προφίλ των αγορών μετά την πανδημία.

Νέος τρόπος αγοράς
Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν επηρέασαν μέχρι και τις αγορές στο σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει να ψωνίζει έτσι και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Για άλλα προϊόντα πέραν των τροφίμων, πριν την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση με το διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%).

Από τότε, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, tablet 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.

Άλλα ευρήματα
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι το 59% των millennials και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στη φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του Covid-19.


Τέσσερα αντικείμενα που καθαρίζουν καλύτερα αν τα αφήσεις στον ήλιο

Κόλιανδρος ο ιδιαίτερος
Διπτέρυξ η εύοσμος ή αλλιώς τόνκα