Η φύση της δουλειάς των μαγείρων έχει τις ιδιαιτερότητές της και αυτό πρέπει να το λαμβάνουμε σοβαρά υπ ‘όψη όταν πρόκειται να δειπνήσουμε σε ένα εστιατόριο. Για να αποφύγετε τυχόν λάθη που μπορεί να προκαλέσουν έναν… εκνευρισμό στην «κουζίνα» δημιουργήσαμε μια μικρή λίστα με λεπτομέρειες στις οποίες προτείνουμε να δώσετε ιδιαίτερη βάση.

Δεν είναι λοιπόν μόνο το δύσκολο εργασιακό περιβάλλον αυτό που μπορεί να προκαλέσει εκνευρισμό σε έναν μάγειρα σε καθημερινή βάση αλλά και ένας δύσκολος επισκέπτης που συμπληρώνει το «πακέτο» … Και εξηγούμαστε.

Συνέπεια: Το ήμισι του παντός
Η συνέπεια είναι από τα χαρακτηριστικά που εκτιμάται δεόντως και στο χώρο των εστιατορίων, ειδικά στο ευαίσθητο κομμάτι του fine dining στο οποίο η προετοιμασίες έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις και τα περιθώρια εκτροπής από το αυστηρό πρόγραμμα στενεύουν. Όταν κάνετε λοιπόν μια κράτηση θα πρέπει να την επιβεβαιώσετε τουλάχιστον ένα 24ωρο πριν και να είστε συνεπείς στην άφιξη. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση ακύρωσης γιατί σε κάθε περίπτωση, η δική σας ασυνέπεια είναι ζημιά για την επιχείρηση.

Η άφιξη λίγο πριν το σχόλασμα
Προφανώς και αυτό θα προκαλέσει κάτι παραπάνω από εκνευρισμό. Αλήθεια νομίζετε ότι το γεύμα που θα σάς προσφέρουν στις 11.30 το βράδυ είναι το ίδιο με αυτό που ετοιμάζεται με την έναρξη του σέρβις; Προφανώς και όχι… Η ομάδα της κουζίνας μετά το «τσουνάμι» είναι κουρασμένη, τα υλικά έχουν σχεδόν τελειώσει και συμμαζευτεί και φυσικά όλοι μετρούν αντίστροφα για την ολοκλήρωση της βάρδιας. Μια παραγγελία λοιπόν που ετοιμάζεται αυτή την ώρα μπορεί να είναι άρτια αισθητικά, όμως αυτό που πιθανόν να λείπει από το πιάτο είναι η «αγάπη».

Η «τρέλα» των μενού
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις όταν κάνετε μια κράτηση- ειδικά όταν πρόκειται για περισσότερα από 2 άτομα- σάς προτείνουν ένα μενού για το όλο το τραπέζι. Είναι ο ιδανικός τρόπος που εξασφαλίζει την ακρίβεια στους χρόνους σερβιρίσματος. Σκεφτείτε τι θα συμβεί στην κουζίνα αν αποφασίσετε να δοκιμάσετε τρία πιάτα από το κλασικό μενού και τρία-τέσσερα από το γευσιγνωσίας. Δημιουργείται ένα μπλέξιμο άνευ προηγουμένου και κάνετε μια δύσκολη δουλειά ακόμα δυσκολότερη. Συν τοις άλλοις, μια αλά καρτ παραγγελία συνεπάγεται και λιγότερο ταχύ σέρβις. Κάθε εστιατόριο βέβαια έχει διαφορετικό τρόπο οργάνωσης και διαχείρισης της κάθε περίπτωσης.

sef-dolofonos

Οι διατροφικές ιδιαιτερότητες
Αν έχετε οποιαδήποτε διατροφική προτίμηση, αλλεργία ή δυσανεξία καλό θα είναι να ενημερώσετε όταν κάνετε την κράτηση. Αυτό θα διευκολύνει εσάς και φυσικά την ομάδα που θα οργανωθεί καλύτερα για να προετοιμάσει σωστά το δείπνο σας. Δεν είναι τυχαίο το ότι μετά το καλησπέρισμα, η πρώτη ερώτηση του μετρ- σερβιτόρου σε ένα εστιατόριο σχετίζεται με το συγκεκριμένο κομμάτι. Αν αρχίσετε την παράλειψη συστατικών σε κάθε πιάτο, καταλαβαίνεται τι επακολουθεί στην κουζίνα αφού αναστρέφετε σχεδόν εξ’ ολοκλήρου τη διαδικασία της προετοιμασίας.

Το κάπνισμα ανάμεσα στο σερβίρισμα των πιάτων
Αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν έχετε υπολογίσει και αυτό γιατί ως επισκέπτες σε ένα εστιατόριο ενίοτε ξεχνάμε ότι πίσω από κάθε πιάτο που σερβίρεται υπάρχει μια ομάδα που λειτουργεί με μια σειρά. Οι καθυστερήσεις αλλάζουν τη ρότα του σέρβις και αυτό επηρεάζει όλο τον κύκλο. Όσο ανεβαίνει το επίπεδο του εστιατορίου, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο εκνευρισμός λόγω οποιασδήποτε καθυστέρησης. Το κάπνισμα ανάμεσα στα πιάτα εν τω μέσω ενός degustation είναι μία από αυτές. Συν τοις άλλοις, αν καπνίστε το πιο πιθανό είναι να μην αντιληφθείτε βασικές λεπτομέρειες που αφορούν το γευστικό ραφινάρισμα ενός πιάτου.

Οι… ανόητες ερωτήσεις
Οι σεφ προφανώς και γνωρίζουν την κουζίνα, τις τεχνικές και τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν καλύτερα από τον καθένα όμως ένας σωστός επαγγελματίας είναι πάντα ανοιχτός σε σχόλια και μια κουβέντα με γνώστες του αντικειμένου αρκεί οι ερωτήσεις που γίνονται να διατυπώνονται σωστά. Μια σωστά διατυπωμένη ερώτηση δίνει στον επαγγελματία το περιθώριο (και τη χαρά) να μοιραστεί τις ιδέες και τη φιλοσοφία του κάθε πιάτου του. Δείτε το και αντίστροφα, το ίδιο ακριβώς είναι.