Σεμινάρια, γευσιγνωσίες, διαγωνισμοί, εκπαιδευτικά μαθήματα για αγρότες και καταναλωτές και εκατοντάδες νέες εμφιαλώσεις, η αλήθεια είναι πως κάτι τρέχει τώρα τελευταία με το ελληνικό ελαιόλαδο, που μόλις διοργάνωσε την πρώτη έκθεσή του στο L’Abattoir της Θεσσαλονίκης.
Δύο μέρες και 2.000 επισκέπτες στα περίπτερα συστηθήκαμε με δεκάδες έξτρα παρθένα και αγουρέλαια της επικράτειας, απλά ή αρωματισμένα με βότανα, γνωρίσαμε τον κόπο των παραγωγών από πρώτο χέρι, πλάι τους δοκιμάσαμε εξαιρετικές, καινοτόμες νοστιμιές της νέας μικρής ελληνικής παραγωγής: ελιές με μπράντι, τρούφα, τζίντζερ, μέλι ή ξύσμα πορτοκαλιού της Eleon, σοκολατένιες τρούφες της Πυλιακής Γης, καλλιεργημένο κρίταμο από τη Μακεδονία, βιολογικό φιστικοβούτυρο από φιστίκι της Αμμουδιάς αλλά και εξαιρετικά, αγνά καλλυντικά.
Γύρω από το μπαρ μπορούσες να μυηθείς στη γευσιγνωσία του ελαιόλαδου αλλά να ψηφίσεις και το καλύτερο από τα λάδια της έκθεσης, για το βραβείο κοινού. Στις παράλληλες εκδηλώσεις, ο Βασίλης Καλλίδης και ο Ανδρέας Λαγός μαγείρεψαν… λαδερά, η chocolatier Μίνα Αποστολίδη «πάντρεψε» τη σοκολάτα με το ελαιόλαδο, μάθαμε να κάνουμε θεσσαλονικιά μπουγάτσα με λάδι και κουλούρι σιμίτικο, παρακολουθήσαμε δεκάδες ομιλίες για τα μυστικά του ελαιόλαδου και της παραγωγής τους.
Το κοινό έδωσε τα δικά του βραβεία: Καλύτερο ελαιόλαδο το makara, καλύτερη ελιά η Ελιά Ουζομεζές της Imperial Olive, καλύτερο delicatessen οι κουραμπιέδες με ελληνικό καφέ Petits Grecs, καινοτόμο προϊόν το Gold Elaiwon της Elawon, καλύτερη συσκευασία για το Proton Olive Oil της Proton.
Αναμένουμε του χρόνου, με την ελπίδα ο απλός καταναλωτής να κατάλαβε πως το καλό ελαιόλαδο δεν είναι ακριβό αλλά και ούτε μόνο αυτό που πωλείται σε μπουκαλάκια σαν άρωμα στα delis του εξωτερικού. Και με μια ακόμα ελπίδα, οι αγοραστές «απέξω» να σπεύσουν, γιατί το οικονομικό μέλλον του ελληνικού λαδιού δεν διαγράφεται και τόσο ρόδινο!