Το Oinoverse, που ξεκίνησε από λίγα ευφάνταστα wine-themed σχέδια με λογοπαίγνια, έχει εξελιχθεί σε μια κοινότητα με φανατικό κοινό, διεθνείς προοπτικές και δυναμική παρουσία στον χώρο του κρασιού, της τέχνης και του design. «Θέλαμε να φτιάξουμε ένα brand που ενώνει ανθρώπους γύρω από το κρασί, χωρίς στερεότυπα. Κάθε γουλιά, κάθε σχέδιο και κάθε στιγμή με το Oinoverse είναι μια εμπειρία που ζωντανεύει την καθημερινότητα», λέει η Η Φοίβη Πετρούλια, που επανασυστήνει το ελληνικό κρασί με χιούμορ, αισθητική και μια κοινότητα που ανθίζει από αγάπη και… puns.
Η πιο δυνατή απόδειξη αυτής της κοινότητας ήρθε λίγες μέρες πριν το μεγάλο Athens Wine & Art Festival, όταν – με ένα αυθόρμητο βίντεο στα social media – ανακοίνωσε ότι της έκλεψαν σχεδόν όλο το απόθεμα. Αυτό που ακολούθησε ήταν εντυπωσιακό: άνθρωποι από τον χώρο του κρασιού, της γαστρονομίας αλλά και πλήθος φίλων του brand, έσπευσαν να τη στηρίξουν με προσωπικά μηνύματα, δημόσιες αναρτήσεις και αυθεντική συγκίνηση. «Εκείνη τη στιγμή κατάλαβα πως δεν είχα φτιάξει απλώς ένα brand. Είχαμε γίνει κοινότητα. Και αυτή η δύναμη δεν συγκρίνεται με τίποτα», αναφέρει με βαθιά ευγνωμοσύνη.
Όταν η Φοίβη Πετρούλια ξεκίνησε το Oinoverse, δεν είχε απλώς στόχο να φτιάξει ένα brand. Είχε την ανάγκη να δημιουργήσει έναν παράλληλο κόσμο, ένα σύμπαν όπου το κρασί θα μπορούσε να εκφραστεί με ελευθερία, φαντασία, παιχνίδι και χαμόγελο. Η πρώην αρχιτέκτονας, με σπουδές στο κρασί (WSPC) και ένστικτο δημιουργού, αποφάσισε να αφήσει τον προβλέψιμο επαγγελματικό της δρόμο για να φτιάξει έναν χώρο όπου η οινοκουλτούρα δεν είναι σοβαροφανής, αλλά αυθεντική.
Φέτος, στο Athens Wine & Art Festival – που επιστρέφει στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2025 στο Κτίριο Ολυμπιάς – το Oinoverse δεν θα έχει απλώς παρουσία. Θα έχει ιστορία. Το περίπτερο της Φοίβης θα είναι γεμάτο σχέδια, χρώματα, κρασιά, αλλά κυρίως ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα της. «Δεν πάω μόνο να παρουσιάσω, πάω να πω ευχαριστώ. Και να συνεχίσουμε όλοι μαζί», μας λέει.

Shots made by Greg Stoikos
Η προσέγγισή της είναι απλή, μα αποκαλυπτική: «Το κρασί δεν χρειάζεται να είναι σοβαρό και “σωστό” για να είναι αξιόλογο. Δεν χρειάζεται να ξέρεις τις ποικιλίες απ’ έξω. Χρειάζεται μόνο περιέργεια και χαρά. Θέλω το Oinoverse να είναι σαν εκείνο το κρασί που ανοίγεις σε τραπέζι με φίλους, και όλοι το απολαμβάνουν – ακόμα και όσοι λένε “δεν ξέρω από κρασιά”».
Οι συλλογές της δεν είναι απλώς merch. Είναι φορητές ιστορίες. Από το print για το υποτιμημένο Σαββατιανό και τον Ροδίτη, μέχρι την καινούρια σειρά που ετοιμάζει με κρητικές ποικιλίες – η Φοίβη δείχνει πως ακόμα και τα “παρεξηγημένα” σταφύλια μπορούν να γίνουν fashion icons. «Αγαπώ την Κρήτη και ετοιμάζουμε κάτι που πραγματικά ανυπομονώ να το δείτε», αποκαλύπτει.
Και βέβαια, το Oinoverse δεν είναι μόνο κρασί και print. Είναι storytelling. Ένα παράδειγμα είναι η ιστορία ενός Νορβηγού οινόφιλου που αγόρασε κομμάτια για το wine club του και τη σύζυγό του και πήρε συνέντευξη από τη Φοίβη για να την προβάλει στη χώρα του. Το Oinoverse έχει φτάσει μέχρι το ηφαίστειο της Αίτνας, την Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Δανία, κάνοντας τη δημιουργό του να νιώθει πως κάθε σχέδιο ταξιδεύει – κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Με νέο e-shop, custom collaborations με οινοποιεία και σχέδια για wine tastings, festivals και multimedia art projects, το Oinoverse δεν περιορίζεται στο ελληνικό κοινό. «Ονειρεύομαι μια πλατφόρμα που εμπνέει, εκπαιδεύει, στηρίζει τη βιώσιμη ελληνική οινοκουλτούρα και χτίζει μια νέα, διεθνή ταυτότητα του κρασιού. Μια ταυτότητα ανοιχτή, φιλική και πάνω απ’ όλα δημιουργική».
Η ελευθερία της επιλογής να αφήσει την αρχιτεκτονική και να ακολουθήσει το κρασί, είναι για εκείνη η πιο δυνατή στιγμή της πορείας της. «Ήταν τρομακτικό, αλλά και απελευθερωτικό. Από τότε κάθε συνεργασία, κάθε σχέδιο, κάθε μικρή ή μεγάλη επιτυχία είναι έκφραση αυτής της προσωπικής ελευθερίας».
Και στο ερώτημα τι είναι το χιούμορ στα σχέδιά της, απαντά: «Είναι ο τρόπος να θυμόμαστε ότι το κρασί δεν χρειάζεται να είναι επιτηδευμένο. Είναι διασκέδαση, σύνδεση και τρόπος να μιλήσεις με τους άλλους. Το παιχνίδι στην οινοκουλτούρα σπάει στερεότυπα, φέρνει χαρά και κάνει τον κόσμο του κρασιού πιο δικό μας. Αυτό είναι το Oinoverse».
Δείτε επίσης:
Το Λοκάλι – Μια ομάδα, μια αυλή, μια εμπειρία
Σεϋχέλλες: Μια ομάδα στον Κεραμεικό που κάνει τη διαφορά
Pullman: Ένα νόστιμο κοινωνικό πείραμα στην Αθήνα