Η ανησυχία για την προστασία του περιβάλλοντος μας αναγκάζει να κάνουμε αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες και οι διατροφικές μας επιλογές δεν αποτελούν εξαίρεση.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar, πραγματοποίησε παγκόσμια έρευνα και διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά, ενώ παράλληλα προσπαθούν να μειώσουν και τα πλαστικά απορρίμματα, καθώς ανησυχούν για το περιβάλλον. Μάλιστα, στην έκθεση αναφέρεται ότι η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς κλιμακώνονται και οι ανησυχίες για το κλίμα.
Ειδικότερα, περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν σε 24 χώρες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία, ανησυχούν για το περιβάλλον και οι μισοί εξ αυτών λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμά τους. «Βλέπουμε ήδη μικρές μειώσεις στις δαπάνες για κρέας, εμφιαλωμένα ποτά και για κατηγορίες όπως τα υγρομάντηλα», ανέφερεται στην έκθεση.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη είναι πιθανότερο να επιδιώξουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχει από περιορισμένο έως μηδαμινό ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Η Χιλή είναι η εξαίρεση στη Λατινική Αμερική και η χώρα με τους περισσότερους καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά θέματα στον κόσμο, με το 37% των ερωτηθέντων να προσπαθούν ενεργά να κάνουν την αλλαγή. Επί ευρωπαϊκού εδάφους, η Αυστρία και η Γερμανία βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά στους περισσότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, ενώ και η Βρετανία δεν απέχει πολύ. Σημειώνεται δε, ότι προβλέπουν μείωση στις πωλήσεις νωπού κρέατος στη Βρετανία έως και 4% τα επόμενα δύο χρόνια, εάν συνεχίσει να εξαπλώνεται ο περιβαλλοντισμός.
«Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που έχουν ανταγωνιστική τιμή και είναι άμεσα διαθέσιμα», σημειώνεται στην έκθεση.
Σύμφωνα με την Kantar, το 48% των αγοραστών θέλει οι εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων να κάνουν περισσότερα για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα. Αναφέρουν δε, ότι περίπου 10 εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Nestle, η Coca-Cola, η Unilever, η Walmart και η Carrefour, έχουν υπογράψει δέσμευση για να είναι οι συσκευασίες τους επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες έως το 2025.