Στο πλαίσιο της καμπάνιας “ENOS” για την προώθηση του ελληνικού οίνου ΠΟΠ και ΠΓΕ στην Ελλάδα και τη Γερμανία, πραγματοποιείται Ημερίδα και Γευστική Δοκιμή στη HELEXPO στη Θεσσαλονίκη στις 13 Ιουλίου.
Η ημερίδα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου θα λάβει χώρα στην Αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης» ενώ η Κεντρική Ομιλήτρια θα είναι η κυρία Μαρία Νέτσικα, Χημικός – Οινολόγος – Δημοσιογράφος . Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου καθώς και το Ενωσιακό καθεστώς που διέπει τους οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη.
Η υλοποίηση γίνεται στο πλαίσιο της ΚΟΑ Οίνου και συγκεκριμένα το μέτρο «Ενημέρωση στα Κράτη μέλη» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με συνολική συγχρηματοδότηση 3.371.666,70 εκατ. Ευρώ, η οποία καλύπτεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από Ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Στόχος να αναδειχθούν τα εγγενή, ανώτερα χαρακτηριστικά των υπό ενημέρωση οίνων, η εφαρμογή των αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων που διέπουν την παραγωγή και την εμπορία, καθώς και η εφαρμογή πρότυπης αμπελουργίας όπου καλλιεργούνται οι οίνοι ενδιαφέροντος.
Στόχος του προγράμματος
Το πρόγραμμα φιλοδοξεί, επίσης, να παράσχει στους επαγγελματίες του οίνου πληροφορίες και εργαλεία για την παρουσίαση του κρασιού με υπευθυνότητα, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελληνικών αμπελουργικών περιοχών, αλλά και των γηγενών ποικιλιών, σε μια προσπάθεια να καθιερώσει τους ελληνικούς οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ στον παγκόσμιο οινικό χάρτη και να συνδέσει τον ελληνικό οίνο με την ισχυρή πολιτιστική ελληνική ταυτότητα.
Οι δράσεις
Η καμπάνια ENOS περιλαμβάνει ενημερωτικές εκστρατείες στον γενικό και εξειδικευμένο τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως συνεντεύξεις τύπου, δημιουργία ενημερωτικού και προωθητικού υλικού, ενημερωτικά σποτ στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, δημιουργία site, διαχείριση social media, έντυπες και digital καταχωρήσεις και διαφημιστικά banners σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους ενδιαφέροντος.
Η πρώτη δράση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας με τη συμμετοχή της ΕΔΟΑΟ στην κορυφαία εμπορική έκθεση κρασιών και οινοπνευματωδών, την PROWEIN. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί στο Μόναχο μια ακόμη δράση με masterclasses, ομιλίες, VIP dinners που κράτησε μια εβδομάδα. Και θα ακολουθήσουν κι άλλες. Στις παραπάνω εκδηλώσεις, οι συμμετέχοντες έλαβαν ειδικό 60σέλιδο booklet στα γερμανικά, με πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από ελληνικά κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ, χάρτες με τις εννιά ελληνικές οινικές περιοχές, press kits και αναμνηστικά δώρα.
Επόμενες δράσεις; Πέρα από τη δράση στη ΔΕΘ στις 13 Ιουλίου, έχουν προγραμματιστεί άλλες δυο εκδηλώσεις στην Ελλάδα: στις 18 Ιουλίου στο Hotel Astir στην Πάτρα, αλλά και στις 20 Ιουλίου στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι.
Σημειώνεται ότι την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στην Ελλάδα και τη Γερμανία, για τη λελογισμένη κατανάλωση επώνυμου οίνου καθώς και το Ενωσιακό καθεστώς που διέπει τους οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ, έχει αναλάβει η Αmuse, για λογαριασμό της εταιρίας συμβούλων ανάπτυξης WIN και της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).