Ένας μεγάλος διαγωνισμός ελαιολάδου, εφάμιλλος εκείνων που φιλοξενούνται στη Νέα Υόρκη, το Τόκυο, τη Βερόνα κ.α πρόκειται να οργανωθεί σε ελληνικό έδαφος σε λίγες μέρες.
Στις 21 & 22 Μαρτίου, λοιπόν, με πρωτοβουλία της Vinetum Event Management, διεξάγεται στην Αθήνα ο «Athena International Olive Oil Competition», διαγωνισμός τιτλοφορούμενος από το όνομα της ελληνίδας θεάς Αθηνάς που, σύμφωνα με το μύθο, δώρισε στην πόλη της Αθήνας την ιερή ελιά. Ως χώρος διεξαγωγής του έχει επιλεγεί το 5άστερο ξενοδοχείο Electra Palace στην Πλάκα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός είναι διεθνής τόσο ως προς τους κριτές όσο και ως προς τις συμμετοχές και αφορά αποκλειστικά τα τυποποιημένα ελαιόλαδα της κατηγορίας εξαιρετικά παρθένα (extra virgin). Όσον αφορά την ομάδα των κριτών, τα 2/3 του συνολικού αριθμού τους δεν είναι Έλληνες, ενώ στόχος των οργανωτών είναι τα δείγματα του εξωτερικού να υπερβαίνουν το 30% του συνολικού αριθμού δειγμάτων. Το «παρών» θα δώσουν μερικοί από τους πιο γνωστούς και έγκυρους κριτές ελαιολάδων παγκοσμίως, από την Ιταλία, την Ισπανία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Ισραήλ, την Τουρκία, την Πορτογαλία και την Τυνησία. Μάλιστα, την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία οργάνωσης του διαγωνισμού στην Ελλάδα εξέφρασαν ο Ιταλός Αntonio Lauro -o κορυφαίος, ίσως, κριτής διεθνώς- και η Αμερικανίδα Alexandra Kicenik Devarenne, μία από τις πιο γνωστές προσωπικότητες του χώρου και συνιδρύτρια της Διεθνούς Ένωσης Εξαιρετικών Παρθένων Ελαιολάδων (Extra Virgin Alliance).
Πρόεδρος του διαγωνισμού είναι ο Ντίνος Στεργίδης, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Vinetum και διευθύντρια η Μαρία Κατσούλη, διαπιστευμένη γευσιγνώστρια ελαιολάδου και 1η οινοχόος ελαιολάδου στην Ελλάδα.
Ο διαγωνισμός, που θα διεξάγεται στην Ελλάδα σε ετήσια βάση, αποτελεί ήδη ένα σημαντικό γεγονός, δεδομένου ότι η χώρα μας ήταν η πρώτη στον κόσμο που ανέδειξε την ελιά και το ελαιόλαδο σε πολιτιστικό προϊόν. Επιπλέον, αναμένεται να αποφέρει πληθώρα οφέλη για το ελληνικό ελαιόλαδο, ενώ θα πλαισιώνεται και από άλλες πρωτότυπες και καινοτόμες γαστρονομικές δράσεις, στοχεύοντας να συμβάλλει στην εδραίωση του «brand name» του και την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς premium ελαιολάδων.
info
21 & 22 Μαρτίου, Electra Palace, Πλάκα, www.athenaoliveoil.gr