Με γνώμονα το γαλλικό μοντέλο La Marque du Consommateur “C’est qui le patron?”, ξεκινάει στην Ελλάδα η εφαρμογή ενός σχεδίου που αναμένεται να φέρει ριζικές αλλαγές στην εμποριοποίηση των καταναλωτικών προϊόντων αλλά και μεγάλες αλλαγές στη βιωσιμότητα των παραγωγών.
Στη Γαλλία, «Η Μάρκα του Καταναλωτή» -«C’est qui le patron?»- θεωρείται ότι είναι η μεγαλύτερη επιτυχία των τελευταίων 30 χρόνων στο τομέα των τροφίμων. Σημειώνουμε ότι περισσότερα από ένα εκατομμύρια λίτρα γάλα της «μάρκας του καταναλωτή» πωλούνται κάθε εβδομάδα ενώ σε 2 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερα από 120 εκατομμύρια προϊόντα σε περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια νοικοκυριά. Οι αγοραστές μάλιστα της μάρκας αγγίζουν το 12% του συνόλου του πληθυσμού της χώρας. Η επιτυχία της πρωτοβουλίας είναι τόσο μεγάλη που αναμένεται να την εφαρμόσουν και χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία, το Μαρόκο, οι ΗΠΑ κ.ά.
Κάνουμε λοιπόν, επί της ουσίας, λόγο για το χτίσιμο ενός δεσμού εμπιστοσύνης μεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών και τη δημιουργία προϊόντων με τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών. Σκοπός του εγχειρήματος είναι η δημιουργία ενός καταναλωτικού μοντέλου όπου οι ίδιοι οι καταναλωτές αποφασίζουν για τις προδιαγραφές, την ποιότητα και τη τιμή των προϊόντων, έχοντας πλήρη γνώση για το που πηγαίνουν τα χρήματά τους, στηρίζοντας παράλληλα τους Έλληνες παραγωγούς.
Στην διαδικτυακή πλατφόρμα www.imarkatoukatanaloti.gr, θα αναρτώνται ερωτηματολόγια με τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν βλέποντας ζωντανά πως η κάθε επιλογή τους επηρεάζει τη τελική τιμή λιανικής. Τα προϊόντα θα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που θα έχουν αποφασίσει οι καταναλωτές, από τους εταίρους που θα δεσμεύονται απέναντι στην πρωτοβουλία, μοιραζόμενοι τις ίδιες αξίες χωρίς διαφήμιση και πωλητές. Αυτό επιτρέπει μια σημαντική εξοικονόμηση στη τελική τιμή πώλησης από την οποία επωφελείται ο παραγωγός που θα αμείβεται καλύτερα, όπως επισημαίνει και ο κος Λάμπης Κώτσου, ιδρυτής της εταιρείας της «Μάρκας του Καταναλωτή» στην Ελλάδα.