Τον φόβο και τον τρόμο έχει σκορπίσει η έξαρση του κορωνοϊού με ολόκληρο τον πλανήτη να λαμβάνει πρωτόγνωρα μέτρα ασφαλείας για να εμποδίσει την εξάπλωση του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να ξεφύγουμε από τους κανονικούς μας ρυθμούς και να αλλάξουμε πολλές από τις συνήθειές μας.

Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής η DW παρουσιάζει την κατάσταση της δημοφιλούς Chinatown, που από φόβο για τον κορωνοϊό οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης πλέον την αποφεύγουν. Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ του Γουέλιγκτον Τσαν από την Chinatown Business Improvement District BID, από τότε που ξέσπασε η επιδημία του κορωνοϊού ο τζίρος στην Chinatown μειώθηκε κατά περίπου 40%. Ορισμένα μάλιστα καταστήματα καταγράφουν απώλειες μέχρι και το 80%. Αρκετοί καταστηματάρχες λένε ότι αν δεν βελτιωθεί σύντομα η κατάσταση θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cordelia Persen (@cordelianyc) on

Η άλλοτε γεμάτη από ζωή συνοικία της Νέας Υόρκης μοιάζει πια με πόλη φάντασμα. «Μετά τις 7 μ.μ. θα μπορούσε να κλείνει το μαγαζί μου», δηλώνει ο Χαν Λος, ιδιοκτήτης κεντρικού εστιατόριου στην Chinatown. Κι ας μην έχει καταγραφεί στη πόλη ούτε ένα επιβεβαιωμένο κρούσμα του ιού. Ο κίνδυνος στην Chinatown δεν είναι κατά συνέπεια μεγαλύτερος από ό,τι σε άλλες συνοικίες της Νέας Υόρκης. Και στις διπλανές συνοικίες η κατάσταση είναι παρόμοια. Η επίσης διάσημη ιταλική συνοικία «Little Italy» ερημώνει μόλις δύσει ο ήλιος. Μειώσεις τζίρου καταγράφουν ωστόσο και τα θέατρα του Μπρόντγουεΐ, τα ξενοδοχεία και τα ταξιδιωτικά γραφεία της αμερικανικής μεγαλούπολης.

Σύμφωνα με την υπηρεσία τουρισμού της Νέας Υόρκης, κάθε χρόνο επισκέπτονται τη διάσημη αμερικανική πόλη περίπου 1 εκατομμύριο τουρίστες από τη Κίνα, οι οποίοι ξοδεύουν συνολικά 7 δις δολάρια. Από την εμφάνιση ωστόσο του κορωνοϊού και έπειτα, οι κινέζοι τουρίστες έχουν περιοριστεί περισσότερο από 50%. Από κοινού με τον δήμο Νέας Υόρκης η BID ξεκίνησε τη διαφημιστική εκστρατεία «Δείξε ότι νοιάζεσαι για την Chinatown». Στα χάσταγκ #DineInChinatown και #ShopInChinatown κάτοικοι της πόλης αλλά και τουρίστες καλούνται να μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις τους από την κινεζική συνοικία. Ο ιδιοκτήτης του «Bo Ky» ελπίζει στην επιτυχία της εκστρατείας. «Καταγράφουμε ήδη τις πρώτες αυξήσεις επισκεπτών», λέει. «Ελπίζουμε ωστόσο ότι και πολλοί άλλοι νεοϋορκέζοι θα επιστρέψουν το επόμενο διάστημα στην τόσο δημοφιλή συνοικία».