Με την συντροφιά του ρούμι και όχι μόνο φαίνεται πως πέρασαν οι Έλληνες στο τρίτο κύμα της πανδημίας, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Νielsen για τα σούπερ μάρκετ.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση ορισμένων αλκοολούχων ποτών, σύμφωνα με τις πωλήσεις που παρακολουθεί η εταιρεία στη λιανική.
Η άνοδος στην κατανάλωση αλκοόλ
Τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφει το ρούμι, οι πωλήσεις του οποίου απ’ τα ράφια των σούπερ μάρκετ ανέβηκαν κατά 67,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ακολουθεί το κρασί με αύξηση 49,1%, το ουίσκι με 43,6% και οι μπύρες με 27,3%. Μία τάση, που όπως παρατηρεί η NielsenIQ «αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού».
Επίσης, το ότι το lockdown μας έχει βάλει στην κουζίνα είναι πια γεγονός κάτι που φαίνεται και από την αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου κατά 47,5%, της λαδόκολλας κατά 28,4%, ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά 8,1%.
Προσωπική υγιεινή
Έχει τη σημασία του να δούμε πως το lockdown καταγράφει και μία εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις ειδών που συνδέονται με την προσωπική περιποίηση. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις βαφών μαλλιών απ’ τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 22%. Η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά 15%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Αύξηση 1,9% στο α’ τρίμηνο για το οργανωμένο λιανεμπόριο
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Να σημειώσουμε, ακόμη, πως όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% & -7,4% αντίστοιχα.
Δείτε επίσης:
Παραδοσιακό πασχαλινό τραπέζι από το St.George
Γκίκας Ξενάκης και Βασίλης Κυρίτσης κάνουν το Cove Paros έναν νέο γαστρονομικό προορισμό
Νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκελισμό από τη Food On