Σε κλοιό καύσωνα θα συνεχίσει να βρίσκεται η χώρα, με το θερμόμετρο να παραμένει στο… κόκκινο στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας. Με τις συστάσεις των ειδικών για περιορισμό στις μετακινήσεις – ειδικά για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, όπως οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά – να πυκνώνουν, πολλοί είναι εκείνοι που αναζητούν καταφύγιο στο… κλιματιστικό τους. Πώς, όμως, πρέπει αυτό να λειτουργεί σε συνθήκες καύσωνα;
Παρακάτω θα δείτε μερικές απλές κατευθύνσεις, αναφορικά με τα πράγματα που πρέπει και δεν πρέπει να κάνετε:
Μην το παρακάνετε με τη θερμοκρασία
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το σύστημα κλιματισμού πρέπει να ρυθμίζεται σε μία σταθερή θερμοκρασία που δεν πέφτει κάτω από τους 24 βαθμούς Κελσίου. Κοινώς, μετατρέποντας τον χώρο σας σε… ιγκλού το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να σπαταλήσετε ενέργεια και άρα, χρήματα, χωρίς να κερδίζετε κάτι στην ψύξη. Ο κανόνας λέει η διαφορά θερμοκρασίας με το εξωτερικό περιβάλλον να μην είναι μεγαλύτερη από 10 βαθμούς Κελσίου. Η ίδια λογική πρέπει να ισχύει και για τα κλιματιστικά στο αυτοκίνητο.
Θυμηθείτε το… ψυγείο
Όπως δεν θα σκεφτόσασταν να «παίζετε» με την πρίζα του ψυγείου, έτσι πρέπει να κάνετε και με το κλιματιστικό όταν έξω θυμίζει… Σαχάρα. Κοινώς, είναι προτιμότερο να αφήσετε το κλιματιστικό να λειτουργεί για πολλές ώρες σε μία θερμοκρασία, για παράδειγμα, 26 βαθμούς Κελσίου, παρά να δουλεύει διακεκομμένα, γιατί καταναλώνει περισσότερο.
Προσοχή στον αέρα!
Για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση του κλιματιστικού φροντίζουμε έτσι ώστε να μην υπάρχουν αντικείμενα σε ακτίνα μισού μέτρου. Οι περσίδες δε, συστήνεται να κατευθύνουν τον αέρα όσο το δυνατόν υψηλότερα στο χώρο, τον οποίο δεν αμελούμε να αερίζουμε τακτικά, αποτρέποντας έτσι, την ανακύκλωση του ίδιου αέρα.
Όσον αφορά στο κόστος, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ψυκτικών Ελλάδος, κ. Δημήτρη Κοντούσια, η κατανάλωση μπορεί να κυμαίνεται από 0,10 ευρώ έως 0,15 ευρώ/ώρα, λαμβάνοντας υπόψη τον τύπο ή και την παλαιότητα της συσκευής.