Στο πλαίσιο συζήτησης για τις προστατευμένες καλλιέργειες και τη διατροφική τους αξία, ο Χρήστος Κατσάνος, Greenhouse & Farm Management Consultant, DKG Group αναφέρθηκε με πάθος και υπευθυνότητα στις προκαταλήψεις που ακολουθούν τα προϊόντα θερμοκηπίου, επιχειρώντας να καταρρίψει έναν από τους πιο διαδεδομένους διατροφικούς μύθους: ότι τα προϊόντα θερμοκηπίου είναι υποδεέστερα των υπαίθριων.

Ξεκίνησε σημειώνοντας πως η κοινή αντίληψη θεωρεί τα θερμοκήπια ως μη-φυσικό τρόπο παραγωγής, οδηγώντας σε υποβάθμιση της αξίας των προϊόντων τους. «Δεν μιλάμε απλώς για αγροτικά προϊόντα», τόνισε, «αλλά για τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας». Εξήγησε ότι η παραγωγή σε θερμοκήπιο, με τον έλεγχο των περιβαλλοντικών συνθηκών, δεν αφαιρεί από το προϊόν τη θρεπτική του αξία. Αντιθέτως, πολλές φορές την ενισχύει.

Ο ομιλητής υπογράμμισε πως έχει έρθει η ώρα να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση των προϊόντων αυτών στη διατροφή μας και στην αγορά. Έφερε ως παράδειγμα την εμπορική τοποθέτηση τοματίνιων ως “snack”, όχι ως παραδοσιακό λαχανικό, αλλά ως σύγχρονο, υγιεινό τρόφιμο, προσεγγίζοντας τον καταναλωτή μέσα από το πρίσμα της νέας διατροφικής αντίληψης.

Παράλληλα, εξήγησε ότι τα θερμοκήπια προσφέρουν «την πέμπτη εποχή», μια «μόνιμη άνοιξη», που επιτρέπει στα φυτά να αναπτυχθούν με συνέπεια και ποιότητα, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει σταθερή παραγωγή, αλλά ενισχύει και την ασφάλεια και θρεπτική ποιότητα των παραγόμενων τροφίμων.

Αναφέρθηκε επίσης στις μεταβαλλόμενες διατροφικές τάσεις, με βασικό μοχλό τους influencers, και ειδικά στη διάδοση της διαλειμματικής νηστείας. «Δεν δημιουργούμε εμείς τις τάσεις, τις ακολουθούμε», παραδέχθηκε, επισημαίνοντας ότι οι νέες γενιές ήδη στρέφονται προς προϊόντα πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες – χαρακτηριστικά που εντοπίζονται στα τρόφιμα θερμοκηπίου.

Ολοκληρώνοντας, έκανε λόγο για την ανάγκη επένδυσης στον τομέα της προστατευμένης καλλιέργειας, είτε πρόκειται για θερμοκήπια, είτε για άλλες τεχνολογικά εξελιγμένες μορφές παραγωγής. «Το φρούτο και το λαχανικό αλλάζει κατηγορία και ανεβαίνει στο επίπεδο του τροφίμου υψηλής διατροφικής αξίας», είπε, τονίζοντας ότι αυτό δεν είναι απλώς θέμα αγροτικής πολιτικής, αλλά στρατηγική για το μέλλον της διατροφής και της υγείας.

Ποιος είναι ο Χρήστος Δ. Κατσάνος

Ο Χρήστος Δ. Κατσάνος είναι βραβευμένος Brand Strategist και Σύμβουλος Ολικής Διαχείρισης Θερμοκηπίου και Φάρμας. Με σπουδές στη Γεωπονική Επιστήμη, τη Διοίκηση Επιχειρήσεων και τις Διαπραγματεύσεις, έχει διαμορφώσει την ταυτότητα και την εμπορική στρατηγική πλήθους καινοτόμων προϊόντων.

Μέσω της TROPOS Branding και της DKG Consulting, έχει αναλάβει τη διαχείριση του branding office εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως: Domaine Porto Carras, Grodan, TÜV NORD Agrisystems, COMPO EXPERT Group, ICL GS Balkans, ADAMA Ελλάς, Biosolids, και άλλους.

Έχει συνεργαστεί με τις μεγαλύτερες θερμοκηπιακές μονάδες φρέσκων τροφίμων στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων: Agritex Energy, Wonderplant, Θερμοκήπια Δράμας, Θερμοκήπια Ξάνθης, Κήποι Καρδίτσας.

Στον τομέα της βιωσιμότητας, λειτουργεί ως Ambassador των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και ασχολείται επαγγελματικά με το ESG Reporting σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Είναι Visiting Executive στο ALBA Graduate Business School, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τη Γεωπονική Σχολή ΑΠΘ και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, ενώ συμμετέχει ενεργά στο Orange Grove Incubator της Ολλανδικής Πρεσβείας ως startup mentor και δημιουργός του Agrifood Masterclass.

Είναι Editor in Chief των portals Hydroponic.gr, Green Swans και Tropos Wine Times, δημιουργός του podcast Deep Dive Interviews και μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης στα βραβεία «Αγρότης της Χρονιάς».

Ιδρυτικό μέλος του ROUT Foundation για την περιβαλλοντική και πολιτιστική κληρονομιά του Εθνικού Πάρκου Ροδόπης.