Ο Δημήτρης Φραγκογιάννης συστήνεται διεθνώς ως Bread Sommelier, ένας τίτλος που δεν χαρίζεται εύκολα. Η πιστοποίηση Certified Bread Sommelier παρέχεται αποκλειστικά από την Ομοσπονδιακή Ακαδημία Αρτοποιίας της Γερμανίας (Akademie Deutsches Bäckerhandwerk Weinheim) και απευθύνεται σε ανθρώπους με πάθος για το ψωμί.
O bread sommelier μπορεί να προτείνει ψωμί κάνοντας pairing με τα πιάτα σε ένα εστιατόριο -όπως ο wine sommelier προτείνει το ανάλογο κρασί- αλλά και να συμβάλει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων: από ένα μικρό εργαστήριο αρτοσκευασμάτων μέχρι και μια βιομηχανία αρτοποιίας.
«Ένας bread sommelier είναι σε θέση να δώσει την ανάλογη αξία που αρμόζει σε ένα ψωμί, δοκιμάζοντας και περιγράφοντάς το στους πελάτες του εστιατορίου, αλλά και προτείνοντας με ποιες γεύσεις και ποια υλικά μπορεί το κάθε ψωμί να συνδυαστεί» εξηγεί ο Δημήτρης Φραγκογιάννης.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Φραγκογιάννης
Ο Δημήτρης, παράλληλα, είναι τεχνικός σύμβουλος Αρτοποιίας & Ζαχαροπλαστικής στους Μύλους Λούλη και ένας από τους πιο δραστήριους πρεσβευτές της σύγχρονης ελληνικής αρτοποιίας, εντός και εκτός συνόρων.
Η αναγνώρισή του από τον χώρο της εστίασης, που ήρθε με το Gold Medal of Honor 2024 από τον οργανισμό Greek Taste Beyond Borders, για τον ίδιο δεν είναι απλά μία ακόμη διάκριση· αποτελεί μια σφραγίδα αριστείας για το έργο στο οποίο έχει αφιερώσει την επαγγελματική του καριέρα.
Κι όμως, πέρα από τα μετάλλια και τις πιστοποιήσεις, η μεγαλύτερη δύναμη του Δημήτρη κρύβεται στον τρόπο που επικοινωνεί την τέχνη του. Δεν περιορίζεται στο εργαστήριο ή στον φούρνο· η δουλειά του ζει και στα social media. «Όταν χρησιμοποιούνται με μέτρο, ενώνουν ανθρώπους που σε διαφορετική περίπτωση ίσως να μη συνέβαινε αυτό. Έχω γνωριστεί με πολλούς που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για τις ζύμες από πολλά μέρη του κόσμου».
Εκεί, στο Instagram ή στο TikTok, το ψωμί παύει να είναι απλώς βασική τροφή και αποκτά χαρακτήρα. Ένα καρβέλι αποκτά storytelling, μια ζύμη γίνεται εικόνα που μαζεύει likes, κι ένα project μπορεί να κάνει τον γύρο του Διαδικτύου.
Η νέα εποχή της ζύμης
Για τον Δημήτρη η ψηφιακή εποχή ξαναφέρνει το ψωμί στο επίκεντρο: «Η σημερινή πραγματικότητα επαναφέρει το προζυμένιο ψωμί ως νέα τάση στην αγορά. Τα θρεπτικά και ωφέλιμα συστατικά που προσφέρει σε συνδυασμό με την δημοφιλία του το βοηθούν να εδραιωθεί επάξια στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας».
Και όπως επιμένει, η τεχνική και το storytelling δεν είναι ανταγωνιστικά, αλλά αλληλένδετα: «Όταν έχεις μάθει πώς να φτιάχνεις ένα ψωμί μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες, μαθαίνεις σε βάθος όλες τις λεπτομέρειές του. Έτσι, η αφήγησή του γίνεται βίωμα και το κάνει ξεχωριστό για τον ομιλητή».
Το μέλλον και το προζύμι θέλουν υπομονή
Η ψηφιακή εποχή τρέχει με ταχύτητα: «Μια μοναδική στιγμή μπορεί να γίνει viral και μεγάλο trend. Αυτό είναι το όμορφο σήμερα. Η σωστή διαχείριση της viral στιγμής μπορεί να σε κάνει γρήγορα γνωστό σε πολύ κόσμο. Θέλει όμως να την εκμεταλλευτείς σωστά για να κρατήσεις το νέο κοινό κοντά σου».
Η συμβουλή του προς τη νέα γενιά αρτοποιών είναι ουσιαστική: «Να χτίσουν πρώτα τα θεμέλιά τους μέσα από τη γνώση, την εξάσκηση, τα λάθη και την πολλή υπομονή. Τα social media είναι η κορυφή του παγόβουνου. Έτσι, λοιπόν, οι αρετές σε συνδυασμό με τα social μπορούν να δημιουργήσουν μια πετυχημένη καριέρα μέσα στον χρόνο».
Το άρθρο της εβδομάδας
