Στις 3 Ιουλίου ξεκινάει φέτος η γαστρονομική γιορτή Kouzina, που φέτος αλλάζει το πρόγραμμά της λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, το Kouzina ξεκινάει παρουσιάζοντας στο Παλαιοχώρι τη γιορτή του λάχανου και του φασολιού, η οποία αποτελεί γαστρο-πολιτιστική αναφορά στην τοπική παραγωγή αλλά και στις συνήθειες ενός κόσμου που επιμένει να «ακουμπά» στο παρελθόν, προκειμένου να δομήσει το μέλλον. Η εκδήλωση θα καταγραφεί από Έλληνες εκπροσώπους Τύπου, οι οποίοι θα ακολουθήσουν 3ήμερο πρόγραμμα περιήγησης στην Ανατολική Χαλκιδική, που -μεταξύ άλλων- αναδεικνύει το «Ορκύνι Ιερισσού» και τα «Μύδια Ολυμπιάδας», ως επιλογές τοπικής πρωτογενούς παραγωγής.
Δρώμενα, προϊόντα, πιάτα, γεύσεις και συνήθειες της ποντιακής και μικρασιάτικης κουζίνας, παρουσιάζονται από τις 6 έως τις 10 Ιουλίου, στις δραστηριότητες της εβδομαδιαίας θεματικής ενότητας με τίτλο: «η κουζίνα των αλησμόνητων πατρίδων». Κατά τη διάρκεια του 4ημέρου θα παρουσιασθεί και η ναουσέικη ποντιακή γαστρονομία, ενώ αναβιώσεις ποντιακών χορευτικών εθίμων θα μεταφέρουν τη γιορτή από την Ημαθία στη Χαλκιδική, προκειμένου να ανακαλύψουν και να συνδέσουν ομοειδή χαρακτηριστικά των δύο προορισμών.
Αργότερα, στα τέλη Ιουλίου και τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου, το Kouzina σε συνεργασία με το Gault & Millau παρουσιάζει αντιπροσωπευτικά πιάτα της κροατικής κουζίνας, στο πλαίσιο παρουσίασης από τον Δήμο Αριστοτέλη του ρόλου που θα διαδραματίσει στη βαλκανική χερσόνησο το Κέντρο Διαβαλκανικής Συνεργασίας για τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό.
Στις αρχές Οκτωβρίου, το Kouzina υποδέχεται Γερμανούς εκπροσώπους Τύπου και τουριστικών γραφείων, οι οποίοι θα λάβουν μέρος σε διονυσιακές και θαλασσινές γιορτές, ενώ θα ακολουθήσουν τμήματα των μελισσο-διαδρομών της Κεντρικής και Ανατολικής Χαλκιδικής «από το Χολομώντα μέχρι το Αριστοτελικό Όρος». Θα έχει προηγηθεί η δικτύωση από τον Δήμο Αριστοτέλη της τοπικής οινικής περιήγησης με αντίστοιχους οινικούς δρόμους του Κάτω Ρήνου της Γερμανίας, ώστε η θεματολογία της επίσκεψης να συνάδει με το χειροπιαστό αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την πώληση εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων στη γερμανική τουριστική αγορά. Δεδομένου ότι τιμώμενο τοπικό προϊόν είναι το μέλι, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην εκπόνηση και δεύτερου τουριστικού πακέτου, το οποίο εστιάζει στις περιπατητικές περιηγήσεις που σχετίζονται με τις τοπικές μελισσοκαλλιέργειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης:
Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα του KOUZΙΝΑ 2020
Ο γαστρονομικός πλούτος της προ του Άθω περιοχής
Άριστη ψαροφαγία στη Χαλκιδική