Μετά την επιτυχία των διοργανώσεων των περασμένων ετών, η «Ζυθογνωσία» ανανεώνει φέτος το ραντεβού της με τους ζυθόφιλους καταναλωτές στις 14 και 15 Οκτωβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο με μπίρες από ζυθοποιίες και μικροζυθοποιίες της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Η Ζυθογνωσία είναι η μοναδική έκθεση στην Ελλάδα αφιερωμένη στις μπίρες υψηλής ποιότητας και η κατ’ εξοχήν βιτρίνα του γοργά αναπτυσσόμενου κλάδου της μικροζυθοποιίας. Χωρίς να είναι «γιορτή» ή «φεστιβάλ» μπίρας, στοχεύει στο κοινό που αγαπά την καλή μπίρα και θέλει να μάθει περισσότερα γι’ αυτήν, δηλαδή στους πραγματικούς ζυθόφιλους, που αυξάνονται και στη χώρα μας παράλληλα με τη διεθνή έκρηξη της χειροποίητης μπίρας (craft).
Στην είσοδο της έκθεσης οι επισκέπτες λαμβάνουν ένα ειδικό ποτήρι δοκιμής μπίρας με το οποίο μπορούν να κινούνται από εκθέτη σε εκθέτη, δοκιμάζοντας όσες ετικέτες επιθυμούν. «Οι επισκέπτες μας έρχονται για να δοκιμάσουν και όχι για να πιούν, γιατί η γευστική παλέτα στο χώρο της μπίρας είναι τεράστια και οι ευκαιρίες να δοκιμάσει κάποιος λιγότερο γνωστά προϊόντα είναι τελικά σπάνιες», υπενθυμίζει ο Ντίνος Στεργίδης από την εταιρεία Vinetum, διοργανώτρια της έκθεσης, ο οποίος μάλιστα σε μια preview εκδήλωση στο Mama Roux της Αιόλου μάς έδωσε μια καλή ιδέα του τι θα περιλαμβάνει η φετινή έκθεση. Εκεί δοκιμάσαμε μερικές επιλεγμένες μπίρες μικροζυθοποιών τις οποίες συνδυάσαμε γευστικά με προτάσεις του Po’Boys, του project του Mama Roux που με τις γεύσεις του αμερικανικού νότου έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στις εκδηλώσεις με πρωταγωνιστή το street food. Το project μάλιστα σύντομα θα στεγαστεί στο δικό του χώρο.
Στη Ζυθογνωσία συμμετέχουν οι περισσότεροι Έλληνες μικροζυθοποιοί, με κάποιους να εμφανίζονται για πρώτη φορά σε έκθεση. Θα υπάρχουν μπίρες απ’ όλη την Ελλάδα, όπως: Κρήτη, Εύβοια, Χίο, Ρόδο, Σαντορίνη, Πελοπόννησο, Κεφαλονιά, Μύκονο, Κέρκυρα, Στερεά Ελλάδα, Μακεδονία…
Παράλληλα με την έκρηξη της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας, παρατηρείται και το φαινόμενο της διεύρυνσης της γκάμας των εισαγόμενων ζύθων με πολύ ιδιαίτερες και «ψαγμένες» μπίρες από χώρες όπου η μικροζυθοποιία ανθεί, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και η Ιταλία. Έτσι, η έκθεση Ζυθογνωσία απεικονίζει ετησίως και με τον πιο πιστό τρόπο τις μεταλλάξεις που όλοι βλέπουμε να γίνονται στην ελληνική αγορά μπίρας: ραγδαία ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας σε συνδυασμό με το λανσάρισμα από μεγάλες και ιστορικές ζυθοποιίες –εδραιωμένες στην ελληνική αγορά εδώ και πολλά χρόνια– νέων προϊόντων, κυρίως premium, για τις ανάγκες ενός ολοένα αυξανόμενου ζυθόφιλου κοινού.
Όλοι σχεδόν οι τύποι μπίρας θα είναι παρόντες στην έκθεση, ενώ στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεών της θα διεξαχθούν μερικές πρωτότυπες και άκρως ενδιαφέρουσες γευστικές δοκιμές, όπως για παράδειγμα η γευσιγνωσία που θα συνδυάζει «ακραίες γεύσεις» με «ακραίες» σε στυλ μπίρες, που είναι τάση στο χώρο αυτό (π.χ. μαύρη μπίρα που έχει παλαιώσει σε βαρέλι που πρωτύτερα είχε φιλοξενήσει ένα σπουδαίο κόκκινο κρασί). Ωστόσο, οι παράλληλες εκδηλώσεις της έκθεσης είναι διάφορες και ποικίλες, άλλες με «εκπαιδευτικό» και άλλες με τεχνικό χαρακτήρα. Δεν λείπουν επίσης αυτές που θα εντείνουν τη βιωματική απόλαυση της επίσκεψης στη Ζυθογνωσία, όπως π.χ. η ζωντανή jazz μουσική κατά τη μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας της έκθεσης, στο χώρο της pop-up καντίνας της.
Στη φετινή διοργάνωση σημαντικοί είναι οι επίσημοι προσκεκλημένοι από το εξωτερικό. Με στόχο τη δημιουργία εικόνας και αναγνωρισιμότητας των ελληνικών ζύθων στο εξωτερικό, η Ζυθογνωσία έχει προσκαλέσει δύο από τις πιο γνωστές εξειδικευμένες στη μπίρα δημοσιογράφους-γευσιγνώστριες, την Εlisabeth Pierre από τη Γαλλία και τη Melissa Cole από την Αγγλία. Παράλληλα, προσκαλεί ως «guest star» τον μικροζυθοποιό Steve Gammage, ιδιοκτήτη της Bronckhorster Brewing Company, εκ των πλέον ανερχόμενων μικροζυθοποιείων της Ολλανδίας, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και τη δημιουργία δεσμών με τους Έλληνες ζυθοποιούς.
Τέλος, η έκθεση φέτος εμπλουτίζεται με διάφορες επιπλέον υπηρεσίες, όπως την καντίνα/«food truck» Po’Boys, με γαστρονομικές σπεσιαλιτέ του Αμερικανικού Νότου (ribs, brisket, pulled pork, κ.ά.), το ανδρικό κουρείο-μεταμοντέρνο μπαρμπέρικο Don Βarber & Groom, για όσους θέλουν να αποκτήσουν επί τόπου το ειδικό «craft beer look», σαλόνι tattoo, από την Oktapus tattoo, για τους ακόμα πιο τολμηρούς, επιλεγμένο ρουχισμό για πολύ ψαγμένους «old schoolers», από τη Motor & Soul, αλλά και pop-up ζυθοπωλείο από την Cava di Patsi, για όσους θέλουν να αγοράσουν επί τόπου μπίρες της έκθεσης, ακόμα και παγωμένες.
Με άλλα λόγια, η Ζυθογνωσία φέτος είναι μία πραγματική… Ζυθοπολιτεία και συνδυάζει εξαιρετικά τη γνώση με τη διασκέδαση γύρω από την μπίρα και την κουλτούρα της. Σημειώνουμε τέλος ότι το διήμερο της έκθεσης κορυφώνεται και η Athens Beer Week, μια εβδομάδα που φέτος διαρκεί από 9 έως 15 Οκτωβρίου περιλαμβάνοντας εκδηλώσεις σε διάφορα bars και εστιατόρια της πόλης.
info
Ζάππειο Μέγαρο, Σάββατο 14 & Κυριακή 15 Οκτωβρίου
Ώρες λειτουργίας: 12:00 – 21:00
Είσοδος 12€ (ισχύει και για τις δύο ημέρες και περιλαμβάνει το ποτήρι γευστικής δοκιμής, τον κατάλογο της έκθεσης και το αποδεικτικό ελεύθερης εισόδου/εξόδου)
Οργάνωση: Vinetum
www.zythognosia.gr