Συνεχίζεται η αύξηση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων 13 εβδομάδες μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.
Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ μόνο στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων των νησιών, ανήλθαν σε 1,806 δισ. ευρώ την περίοδο 24/02/2020 – 24/5/2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 21,5%. Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020 οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ έναντι 114,9 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,1%.
Σημειώνεται ότι από την αρχή του 2020 μέχρι τις 24 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 26 Μαΐου 2019.
Όσον αφορά στα προϊόντα που αγοράστηκαν φέτος, την περίοδο από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 24 Μαΐου, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (20% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (30,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (21,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (24% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 476,6%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 313,7%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 266,8% και το οινόπνευμα με αύξηση 228,1%.
Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020, σε αυτές τις 340 κατηγορίες προϊόντων προϊόντων, 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,4%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (4,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-3,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 27,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα υδραυλικά είδη, με αύξηση τζίρου 324,8%, τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 317,8%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 231,8%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 230,5%, το ρούμι με αύξηση 144,1% και το γάλα μακράς διάρκειας με αύξηση 139,2%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης:
Κορωνοϊός: Η πανδημία εκτόξευσε τις online αγορές στα σούπερ μάρκετ
Ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ σε 11 εβδομάδες
Ποιες ήταν οι βασικές τροφές που καταναλώθηκαν στην καραντίνα