Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε το καινοτόμο έργο «Τοπικά & Επώνυμα», από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο Παραγωγών «Authentic Greece» και τους λοιπούς συντελεστές του. Την ίδια στιγμή, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος (ΛΑΕ) ανταποκρίνεται στις προκλήσεις των καιρών και του ελληνικού Τουρισμού και έρχεται να υποστηρίξει τις δράσεις του έργου.
Το έργο «Τοπικά & Επώνυμα», βασίζεται σε ενέργειες ανάδειξης και κοινής προβολής Ξενοδοχείων, Προορισμών και Παραγωγών, τόσο μέσα στα Ξενοδοχεία όσο και σε σημεία πώλησης τροφίμων – χρησιμοποιώντας ως «όχημα» τα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα. Βασικό εργαλείο του, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό, μετά από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού, στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό, προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις «Αυθεντικότητας» για σήμανση και «επώνυμη» χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς και τόπους προέλευσης αυτών.
Σήμερα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος (ΛΑΕ), έρχεται να υποστηρίξει το καινοτόμο αυτό έργο, με διττό στόχο: α) την ενίσχυση των τρόπων παρουσίασης των ελληνικών τοπικών προϊόντων μέσα στα ελληνικά ξενοδοχεία και εστιατόρια, μέσα από δράσεις βιωματικές και δημιουργικές βασισμένες στην μεγάλη εμπειρία των 800 Μελών της σε όλη την Ελλάδα, και β) την πληρέστερη «διασύνδεση» των τουριστών με τα προϊόντα και τους ίδιους τους παραγωγούς, μέσα από πιστοποιημένες δράσεις Γαστροτουρισμού σε επιλεγμένες γαστροτουριστικές διαδρομές, με επίκεντρο τους παραγωγούς Επώνυμων Προϊόντων που συμμετέχουν έμμεσα με προϊόντα τους στην ίδια την γαστρονομική εμπειρία του τουρίστα.
Ο σχεδιασμός για κάθετες και πιστοποιημένες γαστροτουριστικές υπηρεσίες στο πλαίσιο του έργου «Τοπικά & Επώνυμα», ακολουθεί τις κατευθύνσεις της χώρας για Βιώσιμη Γαστρονομία στον Τουρισμό αλλά και τις διεθνείς τάσεις, ενώ όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΛΑΕ Αναστάσιος Πρωτοψάλτης, «στόχος είναι να αξιοποιηθούν οι εθνικές δράσεις που αναμένονται στο εγγύς μέλλον για ανάπτυξη μηχανισμών πιστοποίησης της ελληνικής κουζίνας, της τοπικής γαστρονομίας και των σχετικών χώρων εστίασης».
Στο πλαίσιο των γαστροτουριστικών υπηρεσιών, στόχος του έργου είναι να προσφέρει κάθετες, ολοκληρωμένες αλλά και «επώνυμες» λύσεις, αντιμετωπίζοντας για πρώτη φορά ένα βασικό πρόβλημα στη διασύνδεση γαστρονομίας και τουρισμού, που είναι ότι βασίζεται σε λύσεις μη-τυποποιημένες και «μη-επώνυμες», με συνέπεια το ατελές marketing. Βέβαια, πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους φορείς «Authentic Greece» (το δίκτυο παραγωγών και Γαστροτουρισμού) και «We Do Local» (το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη).
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, η Ομοσπονδία «γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής» και προσθέτει: «Εξάλλου, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης, η βιώσιμη ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο. Έτσι είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν εργαλεία όπως η τοπική γαστρονομία αλλά και οι γαστροτουριστικές διαδρομές, όπως αναδεικνύονται στο πρόσφατο πόρισμα της Ομάδας Εργασίας Γαστρονομικού Τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού».
Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς Προορισμούς, γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα ελληνικά προϊόντα. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους που το τουριστικό προϊόν μας μπορεί να γίνει υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και να προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό.
Από τη μεριά του, το Δίκτυο «Authentic Greece», ένα Δίκτυο 22 παραγωγών από όλη την Ελλάδα, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας μεγάλης αλλά και ενοποιημένης γκάμας προϊόντων επιλεγμένων παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, στηριγμένη στη μεσογειακή διατροφή».
Το έργο «Τοπικά & Επώνυμα», τελεί επίσης υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ) και της ΛΑΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης:
ΑΒ Βασιλόπουλος 2020: Κάνοντας τη διαφορά
Master Class ιαπωνικής κουζίνας από το Tο LearnToWok – We Cook Together
Οι νέες «διευκολύνσεις» για τους εμβολιασμένους: Όσα αλλάζουν στην εστίαση