Πρωτοποριακά σνακ, από υλικά που παράγονται στην Ελλάδα και προέρχονται από ελληνικές ποικιλίες, ετοιμάζονται από εταιρείες και ερευνητές της Κεντρικής Μακεδονίας.
Με στόχο να προβάλουν τα διατροφικά στοιχεία υψηλής αξίας που περιέχονται σε δημητριακά και φρούτα της περιοχής, ανέλυσαν το γονιδίωμα φυτικών αλλά και ζωικών προϊόντων, ώστε να ταυτοποιήσουν την ελληνικότητα της πρώτης ύλης, να εξασφαλίσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που εγγυώνται το μικροκλίμα και το έδαφος της Μακεδονίας και με αυτά τα συστατικά να δημιουργήσουν εξαιρετικά τρόφιμα. Την ίδια στιγμή, αντίστοιχες συνεργασίες έχουν στόχο την παραγωγή ψωμιού με προβιοτικά, ώστε μέσα από την καθημερινή διατροφή ο οργανισμός να προσλαμβάνει τους πολύτιμους μικροοργανισμούς με μεγαλύτερη ευκολία.
Καθώς, άλλωστε, η ανάγκη για περιορισμό του πλαστικού προβάλλεται περισσότερο από ποτέ με επιτακτικό τρόπο, σε εξέλιξη βρίσκεται προσπάθεια για τη δημιουργία βιοδιασπώμενων συσκευασιών, οι οποίες, όμως θα διατηρούν τα τρόφιμα σε άριστη κατάσταση, με τις καλύτερες προδιαγραφές συντήρησής τους.
«Οι δυναμικές αυτές τάσεις στην επιχειρηματικότητα που αφορούν τη χρήση νέων τεχνολογιών στον κλάδο των τροφίμων και της βιοτεχνολογίας είναι πραγματικότητα, διαμορφώνονται αυτή τη στιγμή και μας εντυπωσιάζουν. Προέκυψαν, άλλωστε, και έγιναν γνωστές μέσα από τη χρήση ενός εργαλείου που δημιούργησε ο Μηχανισμός Καινοτομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της χάρισε, μάλιστα, τον τίτλο της Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Περιφέρειας το 2018. Όπως φάνηκε τότε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών θεώρησε πολύ καλή ιδέα τη δημιουργία ενός μηχανισμού που μπορεί να ακούει, να ανιχνεύει και να αλιεύει οτιδήποτε καινούριο και καινοτόμο εμφανίζεται στην αγορά», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος του Μηχανισμού, κ. Σταύρος Μαντζανάκης.
Ο ίδιος εξήγησε ότι το εργαλείο αυτό φέρει την ονομασία «συνεχής επιχειρηματική ανακάλυψη» και συνιστά ουσιαστικά ένα πρωτόκολλο διαδικασιών, που περιλαμβάνει τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τις ίδιες τις νεοφυείς επιχειρήσεις και εταιρείες, σεμινάρια και επαφές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Είναι στην πραγματικότητα ένας τρόπος για να πιάσουμε τον παλμό της αγοράς. Καθώς οι άνθρωποι που δημιουργούν καινοτομία είναι συχνά εσωστρεφείς, και δεν επικοινωνούν με φορείς όπως τα επιμελητήρια και οι σύνδεσμοι στους οποίους ανήκουν, προσπαθούμε να τους προσεγγίσουμε με αυτόν τον τρόπο. Τους ζητούμε να μας εμπιστευτούν, να μας πουν τη γνώμη τους, να μας αποκαλύψουν τι ψάχνουν για να διευκολυνθεί η πορεία τους, ώστε τελικά αυτά τα αιτήματα και οι κατευθύνσεις της ανάπτυξης να ενσωματώνονται κάθε φορά στον επόμενο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ», πρόσθεσε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης:
Ψωμί από καρπούς δέντρων ετοιμάζουν δύο ελληνικά ΤΕΙ
Το κρητικό αβοκάντο με βραβείο παγκόσμιας καινοτομίας
Φράουλες χωρίς φυτοφάρμακα, με τη βοήθεια… μανιταριών