Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από τα μήλα με το εμπορικό σήμα “ZAGORIN”, ξεκίνησε δυναμικά το νέο έτος, επιτυγχάνοντας μια σημαντική διάκριση για την εξαγωγική δραστηριότητά του, που επιβεβαιώνει τη θέση του στην εγχώρια αλλά και στη διεθνή αγορά.
Συγκεκριμένα έλαβε «Χρυσό» Βραβείο για την εξαγωγή μήλων και άλλων προϊόντων ως «Τop Branded Export Product» στη κατηγορία «Τοp Export Brands», στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Greek Exports Forum & Awards 2020». Το χρυσό βραβείο του Συνεταιρισμού είναι αποτέλεσμα της θερμής υποστήριξης του κοινού, με περίπου 4.000 ψήφους, και της κριτικής επιτροπής.
Η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) του Υπουργείου Εξωτερικών, για 9η συνεχή χρονιά, σε συνεργασία με την ethosEVENTS, το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ διοργάνωσαν το συνέδριο – θεσμό για τον εξαγωγικό τομέα, το Greek Exports Forum το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε μαζί με τα Greek Exports Awards 2020! Το συνέδριο και η τελετή βράβευσης, λόγω της πανδημίας, προβλήθηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 20.01.2021 ως «LiveOn Hybrid Event.
Όπως ανέφερε ο γενικός Διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς, κος. Διονύσης Βαλασσάς, ο οποίος εκπροσώπησε τον Συνεταιρισμό, το 2021, είναι ένα έτος σταθμός αναφορικά με την εξαγωγική δραστηριότητα του Συνεταιρισμού και τη γενικότερη ιστορία του. Εντός του έτους, ο Συνεταιρισμός συμπληρώνει τον 105ο χρόνο από την ίδρυσή του, γεγονός που τον καθιστά τη παλαιότερη συνεταιριστική οργάνωση της χώρας σύμφωνα με τα χρόνια διαρκούς λειτουργίας. Παράλληλα συμπληρώνονται 50 χρόνια από την ίδρυση της πρώτης ιδιόκτητης ψυκτικής εγκατάστασης, η οποία μετέπειτα επεκτάθηκε άλλες τρεις φορές, ενώ αναμένεται και τέταρτη επέκταση της καθώς ο Συνεταιρισμός έχει εντάξει σχετική επένδυσή του στο Μέτρο 4.2.1. του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης.Επίσης συμπληρώνονται 40 χρόνια από την αγορά του πρώτου ηλεκτρονικού διαλογητηρίου μήλων, το οποίο αντικαταστάθηκε το 1999, ενώ σε λίγους μήνες η Οργάνωση πρόκειται να εγκαταστήσει το τρίτο κατά σειρά σύστημα μηχανολογικού εξοπλισμού διαλογής μήλων και το δεύτερο κατά σειρά μηχανολογικό σύστημα συσκευασίας. Η νέα εμπορική περίοδος που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, σχεδιάζεται να βρει τον Συνεταιρισμό εξοπλισμένο με διαλογητήριο – συσκευαστήριο υπερσύγχρονης τεχνολογίας, με περισσότερες δυνατότητες ελέγχου, καθώς το σύστημα θα είναι κατασκευασμένο για απόλυτη εξειδίκευση στα μήλα. Παράλληλα σχεδιάζεται και η αγορά ακόμα μιας γραμμής διαλογής για τα αχλάδια και τα ακτινίδια.
Ωστόσο, η σημαντική επέτειος που σχετίζεται και με το βραβείο, είναι ότι το 2021 ο Συνεταιρισμός συμπληρώνει ακριβώς 40 χρόνια από την πρώτη επιτυχημένη εξαγωγική προσπάθεια που είχε τότε προορισμό την Γερμανία και 35 χρόνια από τη πρώτη απευθείας εξαγωγή η οποία έγινε επίσης στη Δυτική Γερμανία. Ταυτόχρονα συμπληρώνονται 35 χρόνια, από όταν ο Συνεταιρισμός έλαβε τη πρώτη του διάκριση στην ιστορία του για τις εξαγωγικές του δραστηριότητες. Το 1986 ο Συνεταιρισμός έλαβε Βραβείο Εξαγωγικής Δραστηριότητας από το Υπουργείο Γεωργίας.
Ο Συνεταιρισμός από το 1981 μέχρι σήμερα έχει διαχρονικά καταφέρει εξαγωγές μήλων και άλλων προϊόντων σε περίπου 30 χώρες της Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής. Τα τελευταία χρόνια γίνονται συστηματικά εξαγωγές καστάνων στην Ιταλία, ενώ σταθερούς προορισμούς για τα μήλα αποτελούν οι χώρες του τριγώνου Κύπρου – Ισραήλ – Αιγύπτου με προοπτική επέκτασης στην Αραβική Χερσόνησο αλλά και οι χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου, στις οποίες μεγάλος όγκος εξάγεται και από το Πρατήριο του Συνεταιρισμού στη Κεντρική Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης.
Το βραβείο αποτελεί μία ακόμα δέσμευση του Συνεταιρισμού προς το καταναλωτικό κοινό για την διασφάλιση της υψηλότερης ποιότητας στα μήλα και στα υπόλοιπα προϊόντα που διακινεί. Παράλληλα είναι μία ακόμα δικαίωση για τη συλλογική προσφορά των εκάστοτε διοικήσεων, των μελών αλλά και του προσωπικού του Συνεταιρισμού που καθημερινά προσπαθούν για τη διατήρηση και τη βελτίωση των συνολικών παραγωγικών και εμπορικών δυνατοτήτων της Συνεταιριστικής Οργάνωσης.
Δείτε επίσης:
Online Masterclasses γαστρονομίας
ΗΠΑ: Χάθηκαν 240 δισ. δολάρια στην εστίαση
Τhe Delifair: Η πρώτη digital έκθεση τροφίμων και ποτών