Ο τηλεοπτικός διαγωνισμός μαγειρικής του STAR ενδίδει όψιμα στην κλασική και δοκιμασμένη συνταγή του reality, με τους παίκτες σε κρεσέντο ανταγωνισμού να πιάνουν τα καλά ακονισμένα μαχαίρια τους όχι για να ψιλοκόψουν μαϊντανό ή κρεμμυδάκια, αλλά για να δολοφονήσουν ο ένας τον χαρακτήρα του άλλου.
Μπορεί το κλισέ να θέλει τους σεφ να είναι οι νέοι ροκ σταρ, ωστόσο το «MasterChef» αποδεικνύει ότι οι εκκολαπτόμενοι συνάδελφοί τους μάλλον προς ιδιότροπες ντίβες φέρνουν. Ο διαγωνισμός μαγειρικής που προβάλλεται στο STAR, τις τελευταίες δύο εβδομάδες μεταλλάσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ένα πρώτης τάξεως reality show, όπου τα καλά ακονισμένα μαχαίρια έτοιμα για πισώπλατες επιθέσεις μεταξύ των διαγωνιζόμενων δεν είναι σχήμα λόγου αλλά πρωταγωνιστές κάθε επεισοδίου. Μπορεί το τηλεπαιχνίδι να ήταν μέχρι πρόσφατα το αγαπημένο πρόγραμμα των τηλεκριτικών, αφού χωρίς φανφάρες, τσακωμούς και ίντριγκες κατάφερνε να κοντράρει σχεδόν στα ίσα το «Survivor», πλέον όμως είναι ένα πρώτης τάξεως αντίπαλον δέος του reality επιβίωσης, με κόντρες, τσακωμούς, χολερικές, ακόμα και υβριστικές ατάκες και μαλλιοτράβηγμα που στ’ αλήθεια θα φθονούσαν μέχρι και οι άσπονδοι “φίλοι” Θοδωρής Θεοδωρόπουλος και Ηλίας Γκότσης.
H μία πλευρά της ίντριγκας, Γωγώ Κωστάκη
Αν βέβαια στον Αγιο Δομίνικο οι έριδες μπορούν να δικαιολογηθούν ελέω πείνας, κακουχίας και θεόρατου οικονομικού επάθλου, στην κουζίνα του «MasterChef» όλοι οι παίκτες αλέθονται στη μηχανή του κιμά για ψύλλου πήδημα – προφανώς και για τα μάτια της τηλεθέασης. Αλλωστε πόσα πιάτα να καταναλώσει νοητά ο τηλεθεατής; Πόσες μπουκιές να καταπιεί στο φαντασιακό του; Πόσο φτύσιμο -μεταφορικό, μα κυρίως κυριολεκτικό- να αντέξει από τους αυστηρούς και αδέκαστους κριτές; Αν δεν υπήρχε ένα τηλεοπτικό αντίβαρο στο «Survivor» θα έπρεπε να το επινοήσουμε. Στο STAR προφανώς τα κατάφεραν περίφημα, αφήνοντας βέβαια κατά μέρος τους καλούς τρόπους, το τακτ, το μέτρο και την αισθητική. Ετσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, επεισόδιο το επεισόδιο δεν αποκλείεται να δούμε αληθινές σώμα με σώμα μάχες πάνω από ένα πιάτο φασολάδα. Υπάρχει χειρότερη τηλεόραση. Και δεν τη θέλουμε.
Το αντίπαλον δέος, Τζώρτζης Παπανικολάου
Μπουκιά & βλαστήμια
Στην αρχή ήταν ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος. Το νέο μέλος της κριτικής επιτροπής, που ήρθε να αντικαταστήσει τον Δημήτρη Σκαρμούτσο, χωρίς μπράτσα, τατουάζ και αποστάγματα ζωής, αλλά με έναν κάπως σαρκαστικό, ιδιόρρυθμο, sui generis τρόπο. Ο νεοφώτιστος κριτής με μία και μόνο ατάκα του μπορούσε να προκαλέσει αυτό που θέλει η τηλεόραση: ίντριγκα. Στη συνέχεια ήρθαν οι απαξιωτικές κριτικές από σύσσωμη την τριάδα των σεφ, μα κυρίως οι τηλεοπτικά «πουληστερές» συμπεριφορές. Η απαξία και η αποδοκιμασία για τα πιάτα των νεαρών διαγωνιζόμενων συναδέλφων αποκρυσταλλώθηκε στο φτύσιμο. Το κανονικό φτύσιμο της μπουκιάς όποιου φαγητού δεν ικανοποιούσε τα γούστα και τα υψηλά στάνταρ τους. Καλά ως εδώ. Τηλεόραση κάνουν, δεν μπορούν να υποδύονται τις παρθένες. Και θα διαφωνήσουν, και θα επιπλήξουν, και θα δημιουργήσουν καταστάσεις που θα μαγνητίσουν και θα εθίσουν τελικά τον τηλεθεατή σε ένα πρόγραμμα που προβάλλεται πολλάκις εβδομαδιαίως, άρα εύκολα μπορεί να κουράσει, και μάλιστα στην prime time ζώνη, δηλαδή απέναντι από το «Survivor».
Οι κριτές του «MasterChef» φτύνουν κυριολεκτικά τα απαράδεκτα meals
Γωγώ εναντίον Τζώρτζη
Ωστόσο, εσχάτως φαίνεται ότι κάποιο ανεξήγητο (;) αμόκ έχει καταβάλει την παραγωγή του διαγωνισμού μαγειρικής, η οποία έχει επιτρέψει στους παίκτες να απασφαλίσουν και να μιλούν ανοιχτά με τα χειρότερα λόγια ο ένας για τον άλλο. Το κλίμα της ομόνοιας και της συνεργασίας ανάμεσα στους wannabe σεφ άλλαξε άρδην όταν η Γωγώ Κωστάκη βρέθηκε υποψήφια προς αποχώρηση. Η θερμόαιμη σε ταμπεραμέντο παίκτρια από το Αργος θεώρησε άδικη την αναμέτρησή της με τον συμπαίκτη της Τιμολέοντα Διαμαντή. Κόμπλαρε, νευρίασε, έκλαψε, χτυπήθηκε και τελικώς κατάφερε να παρουσιάσει στους κριτές τα τέσσερα από τα πέντε πιάτα που της είχαν ζητήσει. Η αστοχία της είχε ως αποτέλεσμα την αποχώρησή της από τον διαγωνισμό, η οποία έγινε όσο πιο πομπωδώς γινόταν με ένα ανέκδοτο και πολλούς αποδέκτες, ανάμεσά τους ο Τζώρτζης Παπανικολάου. «Εχεις ακούσει αυτό που λέει… το ένα δωμάτιο, το άλλο δωμάτιο, μια πουτ@@α, ένας πού@@@ς και ένας άσχετος. Εγώ είμαι ο άσχετος. Βρες τους άλλους δύο», είπε κατά την αποχώρησή της φωτογραφίζοντας τους συμπαίκτες της που δεν τη στήριξαν από τον εξώστη/κερκίδα στη διάρκεια της δοκιμασίας, αλλά αντιθέτως προτίμησαν να συνδράμουν τον αντίπαλό της.
Οι υποστηρικτές του Μάριου Βραχάτη ο οποίος αποχώρησε
Φυσικά, τέτοιο απαύγασμα χολής και κατινιάς δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτο από ένα σόου που αποφάσισε έστω και στις καθυστερήσεις να λουστράρει τον ξεκάθαρα reality χαρακτήρα του. Λίγες μόλις ημέρες αργότερα η Κωστάκη επέστρεψε στο «MasterChef» μαζί με ακόμα έξι παίκτες που είχαν αποχωρήσει τις προηγούμενες εβδομάδες. Διαγωνίστηκαν και τέσσερις από αυτούς, ανάμεσά τους και η Αργίτισσα, μπήκαν ξανά στο παιχνίδι. Αυτό ήταν κάτι που εύλογα έως έναν βαθμό εξόργισε τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους και έριξε νερό στον μύλο της άσβεστης, καταπώς φαίνεται, κόντρας της Κωστάκη με τον Τζώρτζη Παπανικολάου. Η ίδια μετά την πρόσφατη αναμέτρησή τους, αφού βρέθηκαν υποψήφιοι προς αποχώρηση, δήλωσε ευθαρσώς ότι σκοπός της είναι να εκτοπίσει τον συμπαίκτη της από τον διαγωνισμό: «Οταν ο Τζώρτζης έρχεται και μου δίνει το χέρι του γιατί είμαστε και οι δύο προτεινόμενοι σκέφτομαι “εντάξει, μας δουλεύεις τώρα”. Πλέον δεν υπάρχουν τυπικότητες σε αυτό το σημείο που είμαστε… Και όπως ακριβώς την ώρα που μπήκα ξανά στον διαγωνισμό και μου έδωσε το χέρι του και ήθελα να του το κόψω, έτσι και τώρα μου δίνει το χέρι του και θέλω ξανά το ίδιο. Το ζήτημα πλέον είναι καθαρά προσωπικό… Και στόχος μου είναι να βγάλω τον Τζώρτζη από τον διαγωνισμό όπως του αξίζει». Αυτό θα πει ευγενής άμιλλα. Το ίδιο μονοπάτι του σκληρού reality φαίνεται ότι ακολουθεί και ο Βασίλης Χατζόπουλος. Στην πρόσφατη αναμέτρηση μεταξύ Γωγώς Κωστάκη, Τζώρτζη Παπανικολάου και Μάριου Βραχάτη, μετά την οποία αποχώρησε ο τελευταίος, ο Αδαμόπουλος εμφανίστηκε να απευθύνει από τον εξώστη προς τον Τζώρτζη: «Την καραγκούνα μου, μη σου πετάξω το μπουκάλι, μωρή σάπια».
Όλοι συμφωνούν πως «everybody hates» Μάγκυ
Ολοι εναντίον Μάγκυς
Πάντως, όσο η Γωγώ, ο Βασίλης και ο Τζώρτζης ετοιμάζονται να διαπιστώσουν εάν το ευ αγωνίζεσθαι ισχύει και επαληθεύεται στις μάχες μαλλί με μαλλί, οι υπόλοιποι παίκτες του reality μαγειρικής έχουν στρέψει τα βέλη τους προς τη Μάγκυ Ταμπακάκη, η οποία επίσης κατάφερε την επανείσοδό της στον διαγωνισμό. Η Ταμπακάκη ήταν από τις πιο ανταγωνιστικές και ταλαντούχες υποψήφιες «MasterChef», ωστόσο προ εβδομάδων αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω προβλήματος υγείας που αντιμετώπιζε το παιδί της. Σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται οι αντίπαλοί της, δεν μπορούν να αποδεχτούν ότι η ίδια προτού αποχωρήσει από το reality αμφιταλαντεύτηκε και δεν πήρε αμέσως την απόφαση να προστρέξει το παιδί της. Στην πραγματικότητα προφανώς και βλέπουν στο πρόσωπό της μία ισχυρή παίκτρια, την οποία αφού δεν μπορούν να εξοντώσουν πρακτικά, θα κατακρεουργήσουν ηθικά.
«Δεχόμαστε ότι η Μάγκυ έχει πάρει τη μεγαλύτερη βαθμολογία… Εμένα αυτή η διαδικασία με βρίσκει αντίθετο από θέμα ηθικής και οπτικής. Η Μάγκυ έφυγε οικειοθελώς, οπότε για μένα προσωπικά δεν μου ταιριάζει οπτικά και ηθικά. Αν είχε μπει σε μια διαδικασία αποχώρησης, είχε μαγειρέψει και είχε φύγει, τότε θα το βούλωνα, θα το έραβα και δεν θα μίλαγα καθόλου. Εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο, είναι η προσωπική μου γνώμη. Κάποιοι άνθρωποι εδώ έχουν δώσει αρκετές μέρες από τη ζωή τους και αγώνα για το αν θα μείνουν ή θα φύγουν και σε αυτό το κομμάτι δεν με βρίσκει σύμφωνο. Στο ανθρώπινο κομμάτι, δεν το συζητάω καν. Και εγώ είμαι γονιός, έχω παιδιά, κι αν χρειαστεί οτιδήποτε θα είμαι κοντά στα παιδιά μου», είπε ο Δημήτρης Τσίκιλης όταν άκουσε τον Σωτήρη Κοντιζά να ανακοινώνει την επιστροφή της Μάγκυς. Από τη μεριά του ο σεφ προσπάθησε να διατηρήσει τις ισορροπίες και να αποτρέψει τους παίκτες από την ανθρωποφαγία. Εις μάτην. Περίεργη και ύποπτη βρήκε την επιστροφή της Μάγκυς ο Χρήστος Γλωσσίδης, όπως και ο Αργύρης Αγλαμίσης, ο οποίος τα έβαλε με τον Τζώρτζη επειδή δεν εξέφρασε δημόσια την αντίδρασή του για τη δεύτερη ευκαιρία της Μάγκυς.
O Αργύρης Αγλαμίσης ανέφερε καυστικά ότι ο Τζώρτζης δεν τιμάει τα παντελόνια που φοράει
«Στον διαγωνισμό πλέον είναι τέσσερις οι κοπέλες. Η μία εξ αυτών φοράει παντελόνια που δεν τα τιμά, που ήθελε να αντιδράσει, αλλά δεν αντέδρασε, ο Τζώρτζης», σχολίασε άκομψα και με περίσσια καφρίλα. Και κάπως έτσι κανείς δεν μπορεί να αναγνωρίσει πια πού τελειώνει η ίντριγκα και η κατινιά και πού ξεκινά ο διαγωνισμός μαγειρικής. Αν πάντως σκοπός της παραγωγής επιμηκύνοντας τη διάρκεια του επιτυχημένου έως τώρα σόου ήταν να κάνει τους παίκτες με τα κρεμμυδάκια και να μπολιάσει το τηλεοπτικό bullying με πολιτική ορθότητα, τα καταφέρνει περίφημα.