H νοσταλγία των παιδικών μας χρόνων αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο σε κάθε τάση που αφορά την κατανάλωση του παγωτού και μαζί με τον πειραματισμό είναι εκείνες που ρυθμίζουν εντέλει τις επιλογές μας. Εσείς πόσα παγωτά έχετε φάει φέτος; Τι γεύσεις προτιμάτε; Πόσο συχνά τις επιλέγετε και γιατί; Όποιες και αν είναι οι απαντήσεις σας στα παραπάνω ερωτήματα, το σίγουρο είναι ότι το παγωτό είναι το δημοφιλέστερο γλυκό του καλοκαιριού. Μόνο στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο μέσος όρος μηνιαίας ποσότητας κατανάλωσης κατά άτομο είναι 127,35 γρ.

Νοσταλγικές γεύσεις

Δεν είναι τυχαίο ότι στο top των trends βρίσκεται η αναζήτηση του κλασικού και αγαπημένου, καθώς η κατανάλωσή του συνδέεται με μνήμες που φέρνουν ευχαρίστηση. Η No1 νοσταλγική γεύση είναι αυτή που όλοι φαντάζεστε: η σοκολάτα. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η βανίλια και πολύ μετά η καραμέλα. Η φράουλα, από την άλλη, είναι η πιο ανερχόμενη γεύση.

Πολλαπλές ύφες

Όσο κι αν επικρατούν οι κλασικές γεύσεις, οι φαν του παγωτού αγαπούν πολύ τους πειραματισμούς και θέλουν να δοκιμάζουν σπάνιες και ασυνήθιστες γεύσεις. Επίσης, η αναζήτηση διαφορετικών υφών στο ίδιο προϊόν κερδίζει συνεχώς έδαφος, με το τραγανό στοιχείο να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων τα τελευταία χρόνια.

Brands και διασημότητες

Ο κόσμος εμπιστεύεται κλασικά και αγαπημένα brands, ειδικά όταν εκείνα συμπράττουν σε ένα νέο προϊόν. Οι άγνωστες μάρκες -ακόμα κι αν είναι ποιοτικές- θέλουν πολύ περισσότερο αγώνα για να παγιωθούν. Εκτός αν τις λανσάρει μια διασημότητα ή ένας influencer στα social media!

Εποχικότητα και limited edition

Ο κόσμος αναζητά συνεχώς αφορμές για να γιορτάσει. Μια περιορισμένη-εποχική έκδοση ενός προϊόντος έχει μεγάλη απήχηση, ενώ έχει παρατηρηθεί ότι οι καταναλωτές όχι μόνο θα αγαπούν αυτά τα παγωτά, αλλά είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν την εμπειρία της απόλαυσής τους στα social media.

«Καθαρή» ετικέτα

Ο κόσμος έχει αρχίσει πλέον να διαβάζει τις ετικέτες στα προϊόντα που καταναλώνει και η τάση για διαφάνεια γίνεται πλέον ζητούμενο. Υπάρχει η ανάγκη για καθαρό προϊόν, χωρίς τεχνητά αρώματα και χρώματα, με –όσο το δυνατόν– αληθινά, αγνότερα υλικά.

Λιγότερη ζάχαρη

Η ζάχαρη είναι ένα συστατικό που έχει συνδεθεί με βλαβερές συνέπειες στην υγεία μας. Πολύς κόσμος έχει ξεκινήσει να την αποφεύγει αντικαθιστώντας τη με άλλα γλυκαντικά ή υποκατάστατα. Έτσι προέκυψαν στο παγωτό τα προϊόντα χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Φυτικής προέλευσης υλικά και βιωσιμότητα

Η στροφή στο plant-based προϊόντα τα τελευταία χρόνια είναι μια τάση με συνεχώς αυξανόμενη πορεία. Οι διάφορες έρευνες για το αγελαδινό γάλα και η σύνδεσή του με βασικά προβλήματα υγείας έχουν κάνει πολύ κόσμο να στραφεί σε φυτικά υποκατάστατα. Άλλωστε, ο vegan τρόπος ζωής συνδέεται με τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Το παγωτό πρέπει να κάνει καλό όχι μόνο στη δική μας υγεία, αλλά και σε εκείνη του πλανήτη και αυτόν προστατεύουμε αποφασιστικά με τις -πιο φιλικές προς το περιβάλλον- επιλογές μας.

Το μέλλον βρίσκεται στα λειτουργικά τρόφιμα

Η τάση για υγιεινή διατροφή και για τρόφιμα που ενδυναμώνουν τον οργανισμό μας έχει κερδίσει πάρα πολύ έδαφος παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, κάποιοι έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς αναζητούν τρόφιμα -και στον χώρο του παγωτού- που όχι μόνο θα είναι υγιεινά, αλλά θα περιέχουν βιταμίνες, προβιοτικά και άλλα συστατικά που θωρακίζουν τον οργανισμό απέναντι σε ασθένειες. Με άλλα λόγια, μιλάμε για λειτουργικά παγωτά, τα οποία φαίνεται να κερδίζουν έδαφος τα επόμενα χρόνια, όπως και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων.

Φωτογραφίες: Εύα Μονοχάρη

Το άρθρο της εβδομάδας