Δεν είδαμε τα αγγούρια –πίκλες- σε ντελικατέσεν, ούτε σε εξειδικευμένα μαγαζιά με αλμυρές λιχουδιές. Τα βρήκαμε σε σακουλάκι, κρεμασμένα στα περίπτερα, δίπλα στα πατατάκια και στα energy drinks. Μέχρι πρότινος στα περίπτερα, εκτός από τον ημερήσιο τύπο και είδη καπνού, βρίσκαμε μεγάλη ποικιλία σε σνακ και λιχουδιές. Από σοκολάτες και τσίχλες, μέχρι κρουασάν και παγωτά. Ώσπου ξαφνικά, ένα παράξενο σνακ, κατάλληλο και για όσους ακολουθούν vegan διατροφή, έκανε την εμφάνισή του.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για τραγανά αγγουράκια τουρσί που συσκευάζονται μέσα σε εύκαμπτη σακούλα και είναι έτοιμα προς κατανάλωση. Ανήκουν στη μεγάλη κατηγορία των ready-to-eat γευμάτων, που δεν χρειάζονται ψυγείο και καταναλώνονται χωρίς πιρούνι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ανοιχτεί το σακουλάκι. Οι διαφημίσεις μιλούν για μία καινοτομία της βιομηχανίας τροφίμων που πατάει γερά στην παράδοση και την αξιοποιεί για να εξελιχθεί. Υπόσχονται ότι είναι σούπερ θρεπτικά και μάλλον εθιστικά, χωρίς θερμίδες αλλά με πολλά συντηρητικά που στην πραγματικότητα προστίθενται απλώς και μόνο για να κάνουν την εμφάνιση πιο ελκυστική.
Κάθε τεμάχιο ζυγίζει 196 γραμμάρια και στη λίστα των συστατικών διαβάσαμε: Αγγούρι, νερό, ξίδι, αλάτι, χλωριούχο ασβέστιο, φυσικό άρωμα, βενζοϊκό νάτριο και σορβικό κάλιο (για την πρόληψη της αλλοίωσης), καψαϊκίνη (oleoresin capsicum) και κίτρινο 5 (χημικό πρόσθετο που βελτιώνει την εμφάνιση της πίκλας).
Πίκλες σε σακουλάκι: Το τουρσί του δρόμου
Το φαινόμενο «πίκλες σε σακουλάκι» (pickles in pouch) έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ, όπου αντιμετωπίζονται ως σνακ και όχι μόνο ως συνοδευτικό για burger. Με ετικέτες που θυμίζουν κόμικς, ονόματα γεμάτα υπονοούμενα τύπου «Hot Mama», «Garlic Joe», «Big Papa» άλλοτε με γεύση άνηθο και ξίδι, άλλοτε με καυτερή πιπεριά ή γλυκόξινη ισορροπία και συχνά με μία και μόνο πίκλα μέσα στο σακουλάκι, η κατηγορία αυτή έγινε viral χάρη στο TikTok. Τολμηρός δημιουργός αυτής της, ξεκάθαρα μεγάλης, επιτυχίας είναι η εταιρεία Van Holten’s. Τα βήματά της ακολούθησαν και άλλες βιομηχανίες κονσερβοποιίας, προτείνοντας τεμαχισμένα αγγούρια που καταναλώνονται ως τσιπς με διάφορα αρωματικά, κατευθείαν από το σακουλάκι.
Όπως όλα δείχνουν, η ιδέα αυτή περνάει και στις δικές μας γειτονιές. Στα μεγάλα αστικά κέντρα, στις πλατείες, στους σταθμούς των τρένων κάποιες αλυσίδες περιπτέρων αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους. Σε ποιο κοινό απευθύνεται; Μάλλον στις νεότερες ηλικίες, στους οπαδούς του street food και σε όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό σε ένα βολικό σνακ, πέρα από τις κλασικές αλμυρές και γλυκές επιλογές.
Για εμάς στην Ελλάδα, μπορεί να μην είναι (ακόμα) το επόμενο viral σνακ, όμως οι πίκλες σε σακουλάκι έχουν κάτι το αναπάντεχα ελκυστικό γιατί συνδυάζουν ευκολία, τραγανότητα, νοσταλγία και μια δόση ειρωνείας, γεμάτη με υπονοούμενα. Ό,τι ακριβώς ζητάει η εποχή δηλαδή.
Διαβάστε επίσης
4 νόστιμοι λόγοι για να μην πετάμε το ζουμί πίκλας
Φτιάχνουμε εύκολα πικάντικες πίκλες από αγγούρι