Ο καφές είναι ιερό πράγμα και συχνά το μόνο που μπορεί να σε κάνει ευτυχισμένο σε μια δύσκολη μέρα. Δε θέλεις λοιπόν αυτός που είναι υπεύθυνος για την παρασκευή του να θέλει να σου ετοιμάσει τον καλύτερο; Δες, λοιπόν, τι δεν πρέπει να κάνεις ποτέ μπροστά σ’ ένα barista αν δεν θες να τον εκνευρίσεις.
1. Να ζητάς cappuccino χωρίς αφρό!
Απλά δε γίνεται! Ο cappuccino φτιάχνεται με γάλα και αφρό, αφρόγαλα δηλαδή. Αν δεν θέλεις τον παχύ αφρό του cappuccino, ζήτα ένα latte που έχει μια πολύ λεπτή στρώση στην επιφάνεια.
2. Να τον κοιτάς επίμονα όσο σε εξυπηρετεί.
Εσύ θα μπορούσες να δουλέψεις με το αφεντικό πάνω από το κεφάλι σου να κοιτάζει επίμονα την κάθε σου κίνηση, σα να περιμένει να κάνεις λάθος για να σου το επισημάνει; Εντάξει δε σου ζητάνε να μην τους ρίχνεις ούτε βλέμμα, αλλά μην γέρνεις και πάνω στη μπάρα σαν να τον κατασκοπεύεις.
3. Να απομακρύνεσαι βιαστικά από την μπάρα χωρίς να έχεις ολοκληρώσει την παραγγελία σου.
Αν για παράδειγμα ζητήσεις να σου βάλουν καστανή ζάχαρη αντί για λευκή, αλλά αυτό το πεις ενώ απομακρύνεσαι από την μπάρα και πηγαίνεις προς το σημείο όπου θα παραλάβεις τον καφέ σου, με κίνδυνο να μην το ακούσει αυτός που παίρνει παραγγελία, μην αναρωτιέσαι μετά γιατί το ρόφημα σου δεν είναι όπως το θέλεις. Το κυριότερο, πριν εκνευριστείς και το επιστρέψεις για να σου φτιάξουν ένα άλλο, όπως ακριβώς το θέλεις, θυμήσου αν και εσύ έδωσες τη σωστή παραγγελία.
4. Να μιλάς στο τηλέφωνο όταν δίνεις παραγγελία.
Είσαι πολυάσχολος και το καταλαβαίνουμε, αλλά δεν μπορείς να αφιερώσεις 30 δευτερόλεπτα για να πεις τι ακριβώς να σου ετοιμάσουν; Άσε που μιλώντας σε 2 ανθρώπους ταυτόχρονα υπάρχει κίνδυνος να μπερδευτείς και να καταλήξεις με κάτι που δε θα είναι ακριβώς του γούστου σου.
5. Να χύνεις καφέ στο τασάκι.
Μπορεί να σου φαίνεται περίεργο αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που χύνουν λίγο από τον καφέ τους στο τασάκι ή τον κάδο με τα απορρίμματα. Ο λόγος; Για να κάνουν χώρο για extra γάλα! Αν θέλεις πολύ γάλα στον καφέ σου, λοιπόν, ζήτα να σου γεμίζουν την κούπα μέχρι εκεί που θέλεις και όχι ως το χείλος.
6. Να ξεχνάς να πεις το μέγεθος του ροφήματος.
Πολλά cafe σερβίρουν τα ροφήματα σε διάφορα μεγέθη. Ο barista όμως, ακόμη και αν σε βλέπει κάθε μέρα, δεν είναι υποχρεωμένος να θυμάται τι μέγεθος προτιμάς, γι αυτό κάνε τον κόπο να το λες μαζί με την παραγγελία σου κάθε φορά.
7. Να τον κατηγορείς για τις τιμές.
Ok, είναι αυτοί που έχεις μπροστά σου εκείνη τη στιγμή αλλά σκέψου ότι τις περισσότερες φορές δεν είναι οι ιδιοκτήτες αλλά υπάλληλοι, άρα δεν ευθύνονται εκείνοι για τις τιμές. Αν κάτι σου φαίνεται ακριβό μπορείς να το επισημάνεις ευγενικά, αλλά δεν χρειάζεται να βάλεις και τις φωνές!
8. Να παραλείπεις να τον χαιρετήσεις.
Το καλημέρα, όπως και το καλησπέρα, ένα χαίρεται ή έστω ένα γεια είναι ανθρώπινα και καλό είναι να μην τα ξεχνάς, ειδικά όταν ο υπάλληλος πίσω από τη μπάρα σε χαιρετήσει πρώτος. Μην απαντάς λοιπόν στον χαιρετισμό του με την παραγγελία σου, είναι αγένεια!
9. Να προσπαθείς να τον ξεγελάσεις.
Όπως κάποια εστιατόρια γεμίζουν ξανά το αναψυκτικό σου, έτσι και κάποια cafe ξαναγεμίζουν το ρόφημά σου. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να προσπαθείς να πιεις απεριόριστες ποσότητες, 2-3 είναι αρκετά και εντός της πολιτικής τους.