Για τη σημασία της τεχνολογίας και της έρευνας για την αγροτική παραγωγή και την ενίσχυση της βιωσιμότητας έκανε λόγο ο Αχιλλέας Αγγελόπουλος, CEO Kyknos SA, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο 3ο Cantina Academy, στο πάνελ με θέμα «Τεχνολογία, Έρευνα & Ανάπτυξη στην αγροτική κοινότητα», στο οποίο συμμετέχουν οι Δημήτρης Παπαστεργίου Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Πέτρος Σάγκος Co-Founder Wikifarmer, Γεωπόνος, Βαγγέλης Ζαχαρής B2B Director, Protergia, στο πλαίσιο του 3ου Cantina Academy, στην Καλαμάτα.
«Πρώτον, πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ανθεκτικότητα στην κλιματική κρίση. Δεύτερον, πρέπει να έχουμε βιώσιμο εισόδημα για τους παραγωγούς μας. Τρίτον, πρέπει να ενισχύσουμε την επισιτιστική ασφάλεια. Και τέταρτον, πρέπει να μειώσουμε συνολικά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο CEO της Kyknos SA περιέγραψε τα συστήματα παρακολούθησης και τα μετρολογικά εργαλεία που έχει υιοθετήσει η εταιρεία για να βελτιώσει την ποιότητα της πρώτης ύλης και να στηρίξει τους παραγωγούς: «Έχουμε ήδη αγοράσει ένα δίκτυο μετρολογικό σταθμό. Στο εργοστάσιό μας στην Ηλεία, η ντομάτα δεν ταξιδεύει παραπάνω από 40-45 χιλιόμετρα για να φτάσει στο εργοστάσιο. Έχουμε αγοράσει σταθμούς που μετράνε την υγρασία του εδάφους και ένα μεγάλο δίκτυο εντομολογικών παγίδων, και όλα αυτά τα δεδομένα μαζεύονται για να βοηθήσουμε τους παραγωγούς μας».
Σημείωσε επίσης τη σημασία της πειραματικής προσέγγισης και της μάθησης από τα λάθη: «Μαθαίνουν από τα λάθη τους, γιατί δεν έχουν κάτι στημένο, οπότε κάνουν πράγματα, πειραματίζονται, κάνουν λάθη, επαναπρογραμματίζουν».
Σχετικά με τη χρήση των δεδομένων και των σύγχρονων τεχνολογιών, εξήγησε: «Όλο αυτό δεν θα υπερστηριζόταν αν δεν είχαμε ένα εσωτερικό σύστημα που μαζεύει όλα αυτά τα στοιχεία. Μπορώ, όταν έχουμε την παραγωγή, να βλέπω ακριβώς κάθε στιγμή στο κινητό ποιο φορτηγό μπαίνει, από ποιο παραγωγό έρχεται, από ποιο αγροτεμάχιο και ποιες είναι οι μετρήσεις του ποιοτικού σταθμού. Μετράμε ακόμα και στοιχεία που δεν ξέρουμε πώς να χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον, γιατί μαζεύουμε δεδομένα για να χτίσουμε τη βάση».
Ο ίδιος υπογράμμισε τη σημασία της εκπαίδευσης και της συνεργασίας με παραγωγούς και ερευνητικά ιδρύματα: «Χρησιμοποιούμε ελληνικά ιδρύματα για να μετρήσουμε το αποτύπωμα άνθρακα και εκπαιδεύουμε τους παραγωγούς ότι οι παλιές πρακτικές πρέπει να αλλάξουν με τη χρήση τεχνολογίας. Επενδύουμε και επιστρέφουμε στους παραγωγούς μας, γιατί η επόμενη μέρα πρέπει να είναι μαζί τους». Ο κ. Αγγελόπουλος έκανε λόγο και για την ενσωμάτωση τεχνολογίας και την υποστήριξη των παραγωγών, επισημαίνοντας τη σημασία του σχεδιασμού, της εκπαίδευσης και της προσωπικής επαφής με τα χωράφια.
Εξήγησε τη διαδικασία προσαρμογής νέων τεχνολογιών: «Κάνουμε σταδιακά την εξαγωγή των τεχνολογιών. Υπάρχει ένα χάσμα… Υπάρχουν οι μεγαλύτερες ηλικίες που υπάρχει σκεπτικισμός και από την άλλη οι νέοι αγρότες, που δεν έχουν απαραίτητα κεφάλαια. Προσπαθούμε λοιπόν, κάνοντας εμείς επενδύσεις, να γεφυρώσουμε αυτό το χάσμα».
Τόνισε, τέλος, τη σημασία των αισθητήρων και της συγκέντρωσης δεδομένων για τη βελτίωση της παραγωγής: «Όλα αυτά που βλέπετε για data, χρειάζονται να υπάρχουν αισθητήρες. Είναι πολύ ωραία όταν νομίζουν όλοι ότι είναι ένα application, αλλά τα πραγματικά δεδομένα πρέπει να έχουν από πληθώρα αισθητήρων, να ξέρεις από την αρχή πόσο είναι το άζωτο στο έδαφος, ποια είναι η βασική λίπανση που πρέπει να ρίξουμε, ποια είναι η υγρασία».
Ποιος είναι ο Αχιλλέας Αγγελόπουλος
Ο Αχιλλέας Αγγελόπουλος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΥΚΝΟΣ Α.Ε., μιας από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες τροφίμων με ιστορία 110 ετών. Υπό την ηγεσία του, η εταιρεία πέτυχε τον διπλασιασμό του κύκλου εργασιών μέσα σε πέντε χρόνια, μέσα από καινοτόμες αναπτύξεις προϊόντων και την επέκταση σε νέες κατηγορίες (μαγιονέζα, μουστάρδα, dressings). Παράλληλα, ενίσχυσε τη συνεργασία με τους παραγωγούς μέσω συμβολαιακής γεωργίας και μακροπρόθεσμων άτοκων δανείων για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους, ενώ εφάρμοσε με ιδιαίτερη επιτυχία τις αρχές ESG.
Η επαγγελματική του πορεία περιλαμβάνει ανώτατες διοικητικές θέσεις σε πολυεθνικές εταιρείες:
• Γενικός Διευθυντής Ελλάδας & Κύπρου, Upfield
• Country Director Ελλάδας & Κύπρου, BCS Business Unit, Unilever
• Marketing Director, Foods Greece, Unilever
• Head of Shopper/Customer Marketing, Category Management and Customer Development Operations Greece, Unilever
• Business Unit Director (Ελαιόλαδο και Τομάτα) Ελλάδας & Κύπρου, Elais-Unilever
Πέρα από την επαγγελματική του δραστηριότητα, ο Αχιλλέας Αγγελόπουλος εκφράζει τη δημιουργικότητά του μέσα από τη φωτογραφία. Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε διάφορες εκθέσεις και αντικατοπτρίζει τις ίδιες αξίες που χαρακτηρίζουν και την επαγγελματική του πορεία: πάθος, προσοχή στη λεπτομέρεια και αίσθηση ισορροπίας.