Η μπίρα φαίνεται να ανήκει και εκείνη στα θύματα του κορωνοϊού, καθώς 1.500 ζυθοποιίες που δραστηριοποιούνται στη γερμανική αγορά δεν πάνε καλά, με τον τζίρο τους να υποχωρεί, ενώ αντιμετωπίζουν πλέον και κίνδυνο χρεοκοπίας.
Όπως επισημαίνει η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (DBB) ιδιαίτερα οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς την τροφοδοσία εστιατορίων, πανδοχείων και συναφών επιχειρήσεων, η οποία φτάνει μέχρι και το 90% του τζίρου. «Αυτός ο τζίρος έχει εξαφανιστεί, απλά δεν υπάρχει πλέον», λέει ο εκπρόσωπος των ζυθοποιών Μαρκ Όλιβερ Χούνχολτς, σύμφωνα με τη DW.
Φρένο και στις εξαγωγές premium μπίρας
Φαίνεται παράδοξο, αλλά στις αρχές Μαρτίου οι ζυθοποιίες είχαν καταγράψει μία ανέλπιστη άνοδο στις πωλήσεις, η οποία όμως δεν κράτησε πολύ. Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου οφειλόταν μάλλον σε «αγορές πανικού» που έκαναν πολλοί εκείνη την εποχή, περιλαμβάνοντας προφανώς και τη μπίρα στα είδη πρώτης ανάγκης που ήθελαν να αποθηκεύσουν στο ντουλάπι. Κατά τα άλλα η καθοδική πορεία συνεχίζεται, ακόμη και για τους μεγαλύτερους «παίκτες» της αγοράς. Μάλιστα, σημειώνεται «Μηδέν εις το πηλίκον» και για τις εξαγωγές premium μπίρας, ένα όχι ευκαταφρόνητο κομμάτι της δουλειάς, που απορροφούσε πέρσι το 5% της παραγωγής για την Krombacher. Η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών επισημαίνει μάλιστα ότι οι γερμανικές premium μπίρες είναι περιζήτητες στο εξωτερικό. Μόνο η ιταλική αγορά απορρόφησε πέρσι 340 εκ. λίτρα, ενώ άλλα 180 εκ. λίτρα είχαν εξαχθεί στην Κίνα.
Η μπίρα θέλει μία «αφορμή»
Ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας είναι οι συνεχείς ακυρώσεις για όλες τις μεγάλες διοργανώσεις, από τις ροκ συναυλίες μέχρι τα λαϊκά πανηγύρια στα χωριά και στην ύπαιθρο. Ακόμη κι ένα γαμήλιο γλέντι ή μία οικογενειακή συνεστίαση ακυρώνεται πλέον, λόγω κορωνοϊού. Είναι ένα βαρύ πλήγμα, ιδιαίτερα για τους «μικρούς» του κλάδου, που δεν έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται σε περισσότερα σημεία πώλησης. «Όταν κανείς δεν μπορεί να συναντηθεί με κανέναν, τότε λείπει και η απαραίτητη αφορμή για κατανάλωση μπίρας», τονίζει ο Μαρκ Όλιβερ Χούνχολτς.
Φυσικά ο κόσμος θα συνεχίσει να πίνει μπίρα και στο σπίτι, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι σε συνθήκες καραντίνας η κατανάλωση θα είναι πολύ μικρότερη. Σε κάθε περίπτωση ο εκπρόσωπος των ζυθοποιών υπόσχεται ότι, αν τελειώσει γρήγορα η περιπέτεια του κορωνοϊού, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για τον άμεσο ανεφοδιασμό της αγοράς, καθώς τα απαραίτητα αποθέματα λυκίσκου για τη φετινή παραγωγή είχαν ήδη παραγγελθεί και απορροφηθεί από το 2019.
Διαβάστε ακόμη:
Κορωνοϊός: Τι ισχύει για τα νέα ωράρια των σούπερ μάρκετ
Συστάθηκε ομάδα εργασίας για τον γαστρονομικό τουρισμό στην Ελλάδα
Κορωνοϊός: Η πρακτική ιδέα αλυσίδας παντοπωλείων για τους καταναλωτές