Κάθε χρόνο νέες τροφές ή τάσεις γύρω από το φαγητό, έρχονται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας. Για το 2019 λοιπόν, 10 αναμένεται να είναι τα food trends που θα συναντάμε συχνότερα.

Τη λίστα με τις προβλέψεις για το νέο έτος, δημοσίευσε πρόσφατα η αμερικάνικη αλυσίδα supermarket Whole Foods, που ειδικεύεται στα οργανικά τρόφιμα. Για τη διαμόρφωση της δε, αξιοποιήθηκαν στοιχεία από ομάδα καταναλωτών και ειδικών στις καταναλωτικές προτιμήσεις από όλο τον κόσμο, ενώ αντιπροσωπεύουν την αυξανόμενη επίγνωση για τα είδη των τροφών που καταναλώνουμε και για την προστασία του περιβάλλοντος.

Γεύσεις από τις παράκτιες χώρες του Ειρηνικού Ωκεανού
Από την Ασία και την Αυστραλία, μέχρι τις δυτικές ακτές της Βορείου και Νοτίου Αμερικής, που βρέχονται από τον Ειρηνικό Ωκεανό, οι διατροφικές συνήθειες αυτών των χωρών θα επηρεάσουν σημαντικά το τι θα τρώμε όλοι το 2019. Για την ακρίβεια, προβλέπεται ότι θα προστίθενται πιο συχνά στα φαγητά, υλικά όπως πάστα γαρίδας, ενώ τα μήλα και οι μπανάνες στη φρουτιέρα, τα smoothies αλλά και τα cocktails μας θα αντικατασταθούν από εξωτικά φρούτα όπως guava, passion fruit και dragon fruit.

Προβιοτικά
Αν και δεν πρόκειται για φαγητά, τα προβιοτικά θα είναι από τα food trends που θα μας απασχολήσουν έντονα αυτή τη χρονιά και όχι άδικα, μιας και βελτιώνουν την εντερική μικροβιακή χλωρίδα του ανθρώπου, προλαμβάνουν και θεραπεύουν τη διάρροια και την κολπίτιδα, ανακουφίζουν από τα συμπτώματα δυσανεξίας στη λακτόζη, το ευερέθιστο έντερο, την ελκώδη κολίτιδα κ.ά. Επίσης, αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο κατά της δυσκοιλιότητας και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Υγιεινά λιπαρά
Αφού τα λιπαρά έχουν αποβάλει για τα καλά την ταμπέλα των απαγορευμένων (ας είναι καλά δίαιτες όπως η paleo και η κετογονική), δεν είναι παράλογο που προβλέπεται ότι τα υγιεινά λιπαρά θα είναι must στη διατροφή μας το 2019. Εκτός από βαζάκια με βούτυρο καρύδας για παράδειγμα, μεγάλη άνοδο στις πωλήσεις αναμένεται να γνωρίσουν και έτοιμα σνακ που θα τα περιέχουν.

Προϊόντα με κάνναβη
Ήδη οι σπόροι κάνναβης είναι αρκετά δημοφιλές superfood, ωστόσο τη νέα χρονιά προβλέπεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η ζήτηση για τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής με κάνναβη.

«Κρέας»
Όχι, δεν αναφερόμαστε στο γνωστό κρέας που πωλείται στα κρεοπωλεία και η χρήση των εισαγωγικών δεν είναι τυχαία. Το food trend του 2019, που πατάει πάνω στην από πέρυσι αυξανόμενη τάση του veganism, είναι τα υποκατάστατα κρέατος, που έχουν όσο γίνεται πιο συμβατή γεύση με το κρέας που γνωρίζουμε όλοι.

Φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες
Μπορεί το 2018 να καταργήσαμε τις πλαστικές σακούλες και τα πλαστικά καλαμάκια (ή τουλάχιστον έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία κατάργησης), τη νέα χρονιά θα αποχαιρετίσουμε και άλλες συσκευασίες που βλάπτουν το περιβάλλον. Παράλληλα, το supermarket θα προωθήσει τις επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες, ενώ και οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς εναλλακτικές, πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

Παγωτά με περίεργες γεύσεις
Για να πούμε την αλήθεια, ειδικά το καλοκαίρι είδαμε πολύ περίεργες γεύσεις παγωτού, όπως μαγιονέζα και κέτσαπ. Σειρά τώρα έχουν τα παγωτά με ακόμη πιο αλμυρές γεύσεις, όπως τυριών…

Θαλάσσια χόρτα
Φύκια, αλλά και κέλπιες και προϊόντα με σπόρους από νούφαρα, φυτικά υποκατάστατα τόνου και υποκατάστατα αλλαντικών από φύκια, αναμένεται να βρουν τη θέση τους στα ράφια των supermarkets.

Φανταχτερά σνακ
Ξεχάστε τα κλασικά σνακ, τύπου τοστ γαλοπούλα τυρί ή ρυζογκογρέτες ή τουλάχιστον ξεχάστε τα στη μορφή που τα συναντούσατε μέχρι τώρα, καθώς τη νέα χρονιά αναμένεται να δούμε πιο φανταχτερές εκδοχές τους, με πολύ ιδιαίτερα υλικά και σερβιρίσματα.

Ενδυνάμωση της κοινωνικής υπευθυνότητας
Πέρα από καλή ποιότητα και σεβασμό προς τους πελάτες, τη νέα χρονιά οι καταναλωτές αναμένεται να διαμορφώσουν τις αγοραστικές τους επιλογές και με βάση την κοινωνική υπευθυνότητα και τις δράσεις των εταιρειών. Με άλλα λόγια, όσες εταιρείες αγωνίζονται έμπρακτα για την ευημερία των ζώων, την προστασία του περιβάλλοντος και τις ηθικές πρακτικές παραγωγής, θα εκτιμώνται περισσότερο, άρα θα γνωρίσουν και ανάλογη αύξηση στις πωλήσεις τους.