Τοπικά προϊόντα, ενδιαφέρουσες ομιλίες για τη γαστρονομία και την ορθή διαχείριση των εστιατορίων και εξαιρετικής νοστιμιάς πιάτα από σεφ της Καλαμάτας, ήταν το τρίπτυχο του σεμιναρίου Μεσσηνιακής γαστρονομίας, που παρακολουθήσαμε στην Καλαμάτα, στο πλαίσιο του 8ου Σχολείου Τουρισμού.
Το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου αποφάσισε να μεταφέρει φέτος το καθιερωμένο πλέον σεμινάριο Μεσσηνιακής γαστρονομίας εκτός Costa Navarino, εντάσσοντας το στην τελευταία ημέρα του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ενδιαφέρον θεωρητικό κομμάτι, με περιεχόμενο και εισηγητές διαφόρων ειδικοτήτων και ένα πολύ γευστικό πρακτικό μέρος στο τέλος της ημέρας, με επτά σεφ από εστιατόρια της Καλαμάτας να μας παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους.
Ειδικότερα, στο θεωρητικό μέρος της διοργάνωσης, που παρακολούθησαν κυρίως επαγγελματίες της εστίασης, πραγματοποιήθηκαν τέσσερις εισηγήσεις, με στόχο την ανάδειξη της αξίας της ολοκληρωμένης διαχείρισης μιας Μεσσηνιακής γαστρονομικής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη. Στην εναρκτήρια ομιλία, ο κ. Θοδωρής Σπηλιώτης, Θεμελιωτής Αθωνικού Μάνατζμεντ, εξήγησε πώς οι αρχές που διέπουν τη λειτουργία του Αγίου Όρους μπορούν να έχουν πρακτική εφαρμογή στην οργάνωση και τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Ακολούθησε ο ξενοδόχος, συγγραφέας και ιδρυτής του Greek Gastronomy Guide κ. Γιώργος Πίττας εστίασε στην ανάγκη δημιουργίας γαστρονομικών κοινοτήτων -που είναι και το θέμα του νέου του βιβλίου-, με στόχο την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας για την ανάπτυξη ουσιαστικά του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.
Στόχος άλλωστε, των σεμιναρίων Μεσσηνιακής γαστρονομίας που υλοποιούνται τα τελευταία έξι χρόνια, είναι να παρουσιαστούν στους επαγγελματίες της εστίασης και του τουρισμού όλες τις τάσεις και εξελίξεις στον χώρο της γαστρονομίας, δείχνοντας παράλληλα τον δρόμο για μια συνολικά βιώσιμη ανάπτυξη της Μεσσηνίας, προς όφελος του αγροτικού τομέα, της κοινωνίας, του πολιτισμού και του ίδιου του περιβάλλοντος.
Στη συνέχεια του σεμιναρίου, ο ιδρυτής και CEO της DASC Branding κ. Δημοσθένης Μπρούσαλης, ανέδειξε την αξία του σωστού branding και marketing στο στήσιμο ενός εστιατορίου, φέρνοντας ως παράδειγμα την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί προκειμένου να διαφυλάξουν την γαστρονομική τους ταυτότητα. Τέλος, ο συντάκτης γαστρονομίας κ. Χάρης Τζανής, παρουσίασε βασικούς κανόνες για την γευστική αρμονία φαγητού και κρασιού.
Μεγάλη έκπληξη για όσους συμμετείχαν στο φεστιβάλ βέβαια, ήταν και το εργαστήρι μαγειρικής τέχνης που ακολούθησε, με 7 σεφ από εστιατόρια της περιοχής με τις ομάδες τους, να παρουσιάζουν live της τεχνικές τους, αλλά και να προσφέρουν τα πιάτα που ετοίμασαν για δοκιμή. Παραδοσιακές συνταγές φτιαγμένες με σύγχρονες τεχνικές ή ελαφρώς «πειραγμένες» προσφέρθηκαν στο κοινό του σεμιναρίου και επειδή είχαμε την ευκαιρία να τις δοκιμάσουμε, έχουμε να σας πούμε ότι όλες τους ήταν πολύ νόστιμες. Μάλιστα, δεν δοκίμαζαν μόνο οι επισκέπτες τα διαφορετικά πιάτα αλλά και οι ίδιοι οι σεφ περνούσαν από τους πάγκους, τιμώντας τους συναδέλφους τους.