Με αφετηρία τρεις συμβολικές αναφορές: τον Yves Saint Laurent, την πάλαι ποτέ τηλεοπτική σειρά The Saint και φυσικά την ίδια την Αθήνα, ο Νίκος Παλαιολόγος δημιούργησε τη Saint of Athens. Ένα γραφείο, με οπτική 360°, που συνδυάζει υψηλή αισθητική και δημιουργική τόλμη στην επικοινωνία και το branding.

Custom concrete περιέκτης για θαλασσινό αλάτι σε συνεργασία με την urbi et orbi. Φωτογραφία: Γιάγκος Παπαδόπουλος

Saint of Athens: Design με ουσία

Για τη Saint of Athens, το design δεν είναι ποτέ επιφανειακό, αλλά ένα σύστημα εμπειριών. Από την πρώτη επαφή με ένα προϊόν μέχρι την ανάμνηση που μένει στον πελάτη, κάθε στοιχείο σχεδιάζεται με συνέπεια και αφηγηματικότητα. «Ακόμη και ένα ποτήρι καφέ ή μία λεπτομέρεια στον φωτισμό γίνονται μέρος ενός μεγαλύτερου αφηγήματος», τονίζει ο κ. Παλαιολόγος. Το όραμά του έτσι συνοψίζεται σε δύο λέξεις: δημιουργικότητα και ηθική.

Ο σχεδιασμός, όμως, κρύβει και μία μεγάλη πρόκληση: πώς η αισθητική δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργικότητα του προϊόντος; Ο ίδιος εξηγεί ότι «χρειάζεται ισορροπία, προσεκτική μελέτη και μέτρο, διότι η λειτουργικότητα δεν πρέπει να θυσιάζεται για χάρη του εντυπωσιασμού».

Concept και σχεδιασμός για τα πιάτα του εστιατορίου ANOEE στο JW MARRIOTT Crete Resort & Spa, σε συνεργασία με welle & studio obscoura. Φωτογραφία: Ιωσήφ Αλεξιάδης

Έμπνευση χωρίς όρια

Ταξίδια, εμπειρίες μέσα στην πόλη, ακόμη και οι πιο μικρές λεπτομέρειες τροφοδοτούν την έμπνευση. «Βασικό στοιχείο είναι να γνωρίζουμε καλά το προϊόν. Έπειτα αρχίζει η έρευνα και η δημιουργική διαδικασία», τονίζει.

Από τον σχεδιασμό ενός χώρου έως μίας συσκευασίας, αυτό που μένει είναι η συνέπεια και η ιστορία που τα συνοδεύει. Στην εστίαση, κάθε ιδέα και υλικό οφείλουν να ικανοποιούν τις αισθήσεις και είναι όλα κομμάτια του ίδιου brand. Για παράδειγμα, σ’ ένα εστιατόριο ακόμη και η σάλα του μπορεί να γίνει προέκταση της κουζίνας· σαν ένας τόπος πολυαισθητηριακής εμπειρίας.

Bespoke συσκευασίες για τις σοκολάτες Dimitris Economides. Φωτογραφία: Γιάγκος Παπαδόπουλος

Ονοματοδοσία και σχεδιασμός συσκευασίας για το ελαιόλαδο ETOS 1929. Φωτογραφία: Γιάγκος Παπαδόπουλος

Παράλληλα, παρά τη σύγχρονη σχεδιαστική τους ματιά αντλούν έμπνευση και από την ελληνική παράδοση και τον τόπο. «Συναντάμε καλλιτέχνες, τεχνίτες, μάστορες των υλικών και μαζί επανασχεδιάζουμε μια διαδρομή. Φτιάχνουμε ένα νέο νήμα που ενώνει την ελληνικότητα μέσα στον χρόνο», αναφέρει. Ο τόπος είναι πάντα η αφετηρία, ενώ η δημιουργικότητα των μελών της ομάδας της Saint of Athens αναλαμβάνει να γράψει το επόμενο κεφάλαιο.

Κεντρική φωτογραφία: Rebranding για το smash ‘n’ bun.

Δείτε επίσης

Loonatiks Design Crew: Όταν οι συσκευασίες αφηγούνται ιστορίες

Boo Republic: Τα δημιουργικά «φαντάσματα» που επαναπροσδιορίζουν το branding