Μετά τη σκούρα, τη γάλακτος και τη λευκή σοκολάτα, 80 χρόνια από την ημέρα που εμφανίστηκε η τελευταία, μια νέα άφιξη σηματοδοτεί τη ροζ εποχή της σοκολάτας.
Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή ανακάλυψη στον χώρο μετά από 80 χρόνια και παρόλο που η κακαόμαζα -το τελικό αποτέλεσμα μετά την επεξεργασία των σπερμάτων του κακάο- είναι ροζ, η συγκεκριμένη σοκολάτα ονομάστηκε «ρουμπινί» λόγω του εξωτερικού χρώματος του οβάλ καρπού που περιέχει τα σπέρματα. Ο καρπός δεν είναι γενετικά τροποποιημένος και ευδοκιμεί σε χώρες όπως η Βραζιλία, το Εκουαδόρ και η Ακτή του Ελεφαντοστού, ενώ η Ruby διαφέρει χρωματικά αλλά και γευστικά από τις γνωστές μορφές καρπών σοκολάτας. Δεν είναι πικρή, γαλακτώδης ή γλυκιά, αλλά φρέσκια, έντονη και ελαφρά γλυκόξινη. Οπως επισημαίνουν δε οι συνεργάτες της σοκολατοβιομηχανίας Barry Callebaut που τη δημιούργησε, είναι το φυσικό αποτέλεσμα προσεκτικής συλλογής και εξειδικευμένης επεξεργασίας των κόκκων Ruby και παράγεται χωρίς προσθήκη αρωματικών ή χρωστικών ουσιών. Ο ευέλικτος χαρακτήρας της την καθιστά ιδανική για γλυκές παρασκευές όπως ganache και mousse σε κλασικούς συνδυασμούς με αμύγδαλα ή φρούτα ενώ ταιριάζει υπέροχα με ροζέ σαμπάνια. Ωστόσο, από τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι οι απροσδόκητα αρμονικοί συνδυασμοί της με υλικά όπως ψάρι, χαβιάρι, κατσικίσιο και μπλε τυρί, wassabi, ή ginger.
Το νέο αυτό προϊόν ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των artisans της σοκολάτας αλλά και των σεφ, χαρίζοντάς τους ένα νέο πεδίο δημιουργικότητας και έναν νέο τρόπο για να εκφράσουν τη μαεστρία και τη δεξιοτεχνία τους
Το φετίχ των Millenials
Η Ruby RB1 αποτελεί μια καινοτόμο ανακάλυψη, αποτέλεσμα της δουλειάς των παγκοσμίων κέντρων Eρευνας και Ανάπτυξης της Barry Callebaut που βρίσκονται στο Βέλγιο και στη Γαλλία και του Jacobs University με έδρα τη Βρέμη της Γερμανίας. Χρειάστηκαν περισσότερα από 175 χρόνια εμπειρίας στην εξεύρεση προμηθειών και στις διαδικασίες παραγωγής ώστε να αναγνωριστούν οι κόκκοι Ruby αλλά και ο καλύτερος τρόπος επεξεργασίας τους κατά τη διαδικασία παραγωγής σοκολάτας. Το νέο αυτό προϊόν ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των artisans της σοκολάτας αλλά και των σεφ, χαρίζοντάς τους ένα νέο πεδίο δημιουργικότητας και έναν νέο τρόπο για να εκφράσουν τη μαεστρία και τη δεξιοτεχνία τους. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η άφιξη του νέου αυτού είδους σοκολάτας στην αγορά συμπίπτει με την παγκόσμια τάση της μετατροπής απλού καθημερινού φαγητού, ποτού ή ροφημάτων σε πολύχρωμο «φωτογενές» δημιούργημα, ιδανικό για τα social media. Η εταιρεία φιλοδοξεί ότι η αγορά θα ανταποκριθεί ενθουσιωδώς και η Ruby θα αποκτήσει προσεχώς την ίδια δημοτικότητα με τα άλλα είδη σοκολάτας. Ο Peter Boone, επικεφαλής Καινοτομίας και Ποιότητας (Chief Innovation & Quality Officer) της Barry Callebaut, σημείωσε σε σχετική ανακοίνωση ότι η εταιρεία καθιερώθηκε ως πρωτοπόρος στη σοκολάτα και το κακάο διεθνώς, αναφέροντας ότι έρευνες σε καταναλωτές εντελώς διαφορετικών αγορών επιβεβαίωσαν μεταξύ άλλων ότι η σοκολάτα Ruby ικανοποιεί μια νέα καταναλωτική ανάγκη των Millennials. Η πρώτη επίσημη παρουσίασή της πραγματοποιήθηκε σε αποκλειστική εκδήλωση στη Σανγκάη στις 5 Σεπτεμβρίου του 2017 και η εμπορική διάθεση ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες.
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο #3 του περιοδικού «Μ» (ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ)
Φωτογραφίες: Barry Callebaut