Στα μέσα του 2019, ο Σταύρος Μπιλιώνης και η Ιφιγένεια Βασιλείου ένωσαν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση μιας ιδέας που σύντομα εξελίχθηκε σε κάτι πολύ περισσότερο. Το Ogust Athens έγινε επίσημα εταιρεία το 2020 και, παρότι ξεκίνησε με μια τριμελή ομάδα, σήμερα αριθμεί επτά μέλη. Πίσω όμως από τους αριθμούς βρίσκεται μια ξεκάθαρη φιλοσοφία. Δεν σχεδιάζουν απλώς εταιρικές ταυτότητες· χτίζουν κόσμους που αφηγούνται ιστορίες.
Ο Σταύρος περιγράφει το όραμά τους ως έναν δυναμικό συνδυασμό αφηγηματικού branding, πειραματισμού και ανεξαρτησίας. Με εργαλεία τη φαντασία, την αισθητική και την τόλμη, η ομάδα του Ogust προσφέρει εμπειρίες. «Έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις στον σχεδιασμό με την Ιφιγένεια, αλλά αυτή είναι η δύναμή μας. Δεν μας ενδιαφέρει απλώς η “ωραία εικόνα”, αλλά ένας κόσμος με συνέπεια», λέει.
Τι Ogust, τι Αύγουστος
Το όνομα Ogust ίσως ακούγεται απλό, αλλά έχει αρκετή σκέψη. Οι δύο δημιουργοί του γνωρίστηκαν Αύγουστο και ξεκίνησαν αμέσως να συνεργάζονται. Από τότε ο μήνας αυτός έγινε ο αγαπημένος τους συμβολίζοντας ξεκινήματα, ελευθερία και χαλαρούς ρυθμούς. «Θέλαμε ένα όνομα που να να μην είναι απλώς περιγραφικό, αλλά να κουβαλάει μια ιδιαίτερη “ενέργεια”», εξηγεί ο Σταύρος.

Για το εστιατόριο Pharaoh επέλεξαν ένα έντονο πράσινο (φωτογραφία Μυρτώ Τζήμα), ενώ στις tote bags του Kora πρωταγωνιστεί το κίτρινο.

Αυτό το πνεύμα διαπερνά και τη δουλειά τους, ειδικά στα γαστρονομικά projects. Εμπνέονται από την καθημερινή ζωή της πόλης, την ιστορία της και φυσικά τους ανθρώπους της. «Οι ιδέες ξεκινούν από μια κεντρική αφήγηση και γύρω της χτίζονται όλα τα στοιχεία», τονίζει.
Η σημασία των αισθήσεων
Δουλεύουν βήμα-βήμα κάθε project, ακούγοντας και κατανοώντας τους στόχους των δημιουργών. «Εμβαθύνουμε στη φιλοσοφία τους και σε αρκετές περιπτώσεις τούς βοηθάμε να ανακαλύψουν επιλογές που δεν είχαν φανταστεί. Το brand πρέπει να εκφράζει τον άνθρωπο, όχι μόνο την επιχείρηση», αναφέρει.

Ο κατάλογος του σουβλατζίδικου Κάψα (φωτογραφία Douglas Eveleigh).

Με ένα λογοπαίγνιο και μια κόκκινη πιπεριά παρουσιάζουν το σουβλατζίδικο Κάψα.
Και φυσικά υπάρχει πάντα χώρος για πειραματισμό. «Μας αρέσει να προτείνουμε κάτι έξω από το αναμενόμενο», παραδέχεται. Ακολουθούν τους κανόνες, ρισκάροντας όπου χρειάζεται. «Το πόσο τολμάμε εξαρτάται από το κάθε έργο και τον πελάτη, αλλά μέχρι τώρα οι συνεργάτες μας έχουν αποδειχθεί θαρραλέοι», δηλώνει.
Από την Kora και το Gallina μέχρι το Pharaoh και την Κάψα, κάθε συνεργασία τους έχει τη δική της ξεχωριστή ιστορία. Όσο για τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν; Ο χρόνος, αφού τα έργα στον χώρο της εστίασης απαιτούν ταχύτητα χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. «Δίνουμε χρόνο, αγάπη και προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Οι προκλήσεις ξεχνιούνται, αλλά τα αποτελέσματα και οι σχέσεις μένουν».

Το λογότυπο του εστιατορίου simά στην Τήνο.
Κεντρική φωτογραφία: Μυρτώ Τζήμα
Δείτε επίσης
Saint of Athens: Η ιεροτελεστία του branding