Η ιστορία ξεκίνησε 65 χρόνια πριν από την κουζίνα του σπιτιού της οικογένειας Σουλιώτη στα Πολιτικά της Εύβοιας. Τα χειροποίητα παραδοσιακά ντολμαδάκια γιαλαντζί έγιναν αμέσως ανάρπαστα στην περιοχή και πολύ γρήγορα κυκλοφόρησαν σε όλη τη χώρα με την επωνυμία Paliria. Εκλεκτά υλικά, παραδοσιακές συνταγές και σπιτική φροντίδα είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που τα έκαναν τότε να ξεχωρίσουν και τα διατηρούν μέχρι σήμερα στην κορυφή της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας αγοράς.

Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία η σειρά προϊόντων εμπλουτίστηκε και εξελίχθηκε σε μια τεράστια ποικιλία ελληνικών παραδοσιακών έτοιμων γευμάτων τα οποία μερικά χρόνια μετά ξεκίνησαν να ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον πλανήτη. Από τις πρώτες εξαγωγές στις ΗΠΑ (1974) μέχρι τη δημιουργία της πρώτης εκτός συνόρων σύγχρονης παραγωγικής μονάδας στη Βουλγαρία (2000) και των εργοστασίων της Κίνας (2008) και της Ιορδανίας (2020) οι εξελίξεις ήταν ταχύτατες και η πρόοδος ραγδαία: επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, επέκταση μονάδων παραγωγής, εντατική αύξηση εξαγωγών, διεθνείς διακρίσεις ανώτερης ποιότητας και γεύσης, είσοδος στην κατηγορία έτοιμων γευμάτων ψυγείου κ.ά.

Όλα στο χέρι και χωρίς συντηρητικά
Τον χώρο όπου ξεκίνησαν να παράγονται τα προϊόντα Paliria είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά όσοι βρεθήκαμε στα Πολιτικά της Εύβοιας την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου. Εκεί εκπρόσωποι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ αλλά και συντάκτες γαστρονομίας ξεναγήθηκαν στο εργοστάσιο παρακολουθώντας όλα τα στάδια παραγωγής ενώ είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από την επιτυχία της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διαδικασίες που εξασφαλίζουν το νόστιμο και ποιοτικό αποτέλεσμα βασίζονται στην αποστείρωση και στην παστερίωση των προϊόντων και όχι στην προσθήκη συντηρητικών. Το πιο εντυπωσιακό φυσικά είναι ότι ακόμη και σήμερα τα εμβληματικά ντολμαδάκια της Paliria τυλίγονται καθημερινά στο χέρι ένα ένα. Πέρα όμως από τα ντολμαδάκια τα οποία κυκλοφορούν και σε γευστικά ενδιαφέρουσες παραλλαγές (με πιπεριά ή τρίχρωμη κινόα στη γέμιση) και τα υπόλοιπα προϊόντα παράγονται με σπιτικές διαδικασίες. Γίγαντες, ρεβίθια, φάβα και άλλα όσπρια σε κονσέρβα, πιπεριές και μελιτζανοπολτός σε βάζο, έτοιμα γεύματα ψυγείου όπως παστίτσιο, μουσακάς, γεμιστά, φακές, ακόμα και σουτζουκάκια ή κριθαρότο με γαρίδες είναι μόνο μερικά από όσα διαθέτουν.

Νόστιμα νέα
Στο πλαίσιο της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε γευστική δοκιμή με πρωταγωνιστές τα διαχρονικά ντολμαδάκια Paliria σερβιρισμένα με φρέσκο ψάρι. Επίσης δειγματίστηκε το Limited Edition Gold Dolmas που η εταιρία διαθέτει στην ελληνική αγορά μόνο στην περίοδο της Σαρακοστής. Ακόμα δοκιμάσαμε τις λαχταριστές πίτες (τυρόπιτα, σπανακόπιτα, μπουγάτσα κ.ά.) της εταιρίας Τσαμπάση που πρόσφατα εντάχθηκε στον όμιλο Paliria. Το brand Greek Originals υπογράφει ένα ολοκληρωμένο menu έτοιμου ελληνικού φαγητού που προσφέρει η Paliria στις αγορές του εξωτερικού και περιλαμβάνει προϊόντα ραφιού, ψυγείου και κατάψυξης.

Όταν μιλούν οι αριθμοί
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σουλιώτης και ο Διευθύνων Σύμβουλος, Γιώργος Κωστιάνης υποδέχθηκαν τους δημοσιογράφους και τους αποκάλυψαν τα σημαντικότερα συστατικά της επιτυχίας τους:

• Η βιομηχανία τροφίμων Παλίρροια διατηρεί 2 παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα (στα Πολιτικά Ευβοίας και στο Άργος0 και 7 εργοστάσια σε άλλες χώρες του κόσμου.
• Στην «κουζίνα» της Paliria τυλίγονται καθημερινά στο χέρι περίπου 2.000.000 ντολμαδάκια και ταξιδεύουν σε πάνω από 60 χώρες σε όλον τον κόσμο. Πρακτικά η Paliria είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ντολμάδων διεθνώς.
• Στο εργοστάσιο στα Πολιτικά Ευβοίας απασχολούνται σήμερα 150 άτομα. Στις 45 θέσεις εργασίας για το παραδοσιακό τύλιγμα του ντολμά στο χέρι η κάθε εργαζόμενη τυλίγει έως και 4.000 ντολμαδάκια σε μία βάρδια.


• Από το 2019 η VNK Capital των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου συμμετέχει στην Paliria με ποσοστό 36% επί του μετοχικού κεφαλαίου.
• Φέτος η Παλίρροια εξαγόρασε τη βιομηχανία παραγωγής προϊόντων ζύμης Τσαμπάσης Α.Ε. αυξάνοντας τον συνολικό της τζίρο 17 εκατομμύρια ευρώ.
• Η αύξηση των πωλήσεων τα τελευταία τρία χρόνια φτάνουν το 42%.
• Οι συνολικές επενδύσεις για εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα φτάσουν τα 18 εκατομμύρια ευρώ.
• Στόχος της εταιρείας για την επόμενη χρονιά είναι ο τζίρος να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ (από περίπου 75-76 εκατ. ευρώ).

Το άρθρο της εβδομάδας