Η Βίκυ Παπαδάκη, ειδική στην επικοινωνία της γαστρονομίας, μας ξεναγεί στις προκλήσεις και τις ομορφιές του να αφηγείσαι ιστορίες μέσα από την εικόνα των social media.

Το ενδιαφέρον της Βίκυς για την εικόνα ως μέσο ήταν πάντα καθοριστικό. «Ένιωθα ότι είναι κάτι που δεν φθείρεται στον χρόνο, ότι παραμένει αναλλοίωτο». Η αισθητική, τονίζει, «είναι μια μεγάλη κουβέντα: εξαρτάται από το ποιος αφηγείται την ιστορία και ποιος την ακούει. Έχει να κάνει με την προσωπικότητα πίσω από κάθε project, με το branding, αλλά πάνω απ’ όλα με τον άνθρωπο».

Το βλέμμα της, εκπαιδευμένο μέσα από τον κινηματογράφο, την οδηγεί σήμερα να θεωρεί την κυριαρχία του βίντεο ως απόλυτα φυσική εξέλιξη. «Η πληροφορία είναι πια εφήμερη. Άρα χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για να φτιάξουμε περιεχόμενο που θα αγγίξει πραγματικά τον αποδέκτη».

Η παιδική της ηλικία, μεγαλώνοντας κυριολεκτικά μέσα στην κουζίνα του οικογενειακού εστιατορίου στο Κάσελ της Γερμανίας, επηρέασε βαθιά τη ματιά της στην επικοινωνία της γαστρονομίας. «Έζησα την εστίαση από μέσα -με όλες τις χαρές, τις γιορτές, τις σχέσεις» περιγράφει.

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις

Οι προκλήσεις στη δημιουργία περιεχομένου για εστιατόρια είναι πολλές, από τα ωράρια και τη διαθεσιμότητα των υλικών μέχρι την ανάγκη όλα να είναι έτοιμα πριν ξεκινήσει η βάρδια, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία. «Το να μεταφέρεις αυτό που συμβαίνει σε ένα εστιατόριο δεν είναι δύσκολο, όταν το αγαπάς και έχεις όρεξη. Το δύσκολο είναι το ‘real time’» εξηγεί. Για να καταγράψεις κάτι χρήσιμο, «χρειάζεται υπομονή και αφοσίωση».

Ο χρόνος που πρέπει να αφιερώσεις για να κατανοήσεις τη λειτουργία ενός εστιατορίου και να την αποδώσεις εξωτερικά είναι μεγάλος, μια διαδικασία που, όπως λέει, «θέλει μια ‘διαστροφή’».

Στη διαχείριση του storytelling για brands με έντονη προσωπικότητα, όπως το Pharaoh ή το Birdman, η μόνη διαφορά έγκειται στο τι επιθυμούν να δείξουν ως εικόνα. «Είναι πάντα μια σχέση ανταλλαγής» σημειώνει η Βίκυ, καθώς το storytelling είτε χτίζεται με την τριβή, είτε προκύπτει από τις βάσεις που έχουν τεθεί με τον πελάτη, και συνεχώς εξελίσσεται.

Είναι το viral το ζητούμενο;

Η Βίκυ πιστεύει ότι «πολύ πρόσφατα άρχισαν οι επιχειρήσεις να καταλαβαίνουν τη δύναμη των μέσων». Υπάρχει ζήτηση, αλλά ακόμα αντιμετωπίζεται από πολλούς ως πολυτέλεια, «ενώ πλέον είναι ανάγκη». Το viral, για την ίδια, είναι παγίδα. «Ο κόσμος θέλει να βλέπει ανθρώπους, ταυτίζεται με το προσωπικό στοιχείο» αναφέρει. Ωστόσο, «δεν θεωρώ στόχο το viral. Μπορεί να φέρει κίνηση, αλλά αν δεν σε αντιπροσωπεύει, μακροπρόθεσμα θα γυρίσει μπούμερανγκ». Η συμβουλή της είναι πάντα η ίδια: «Η εικόνα να είναι αληθινή και συνεπής. Η συνέπεια και η αλήθεια πάντα κερδίζουν. Και αυτό απαιτεί χτίσιμο».

Ανάμεσα στα projects που αγαπά και ξεχωρίζει είναι τα εβδομαδιαία γυρίσματα με τη φωτογράφο Κατερίνα Πανταζάτου για το Birdman και το Vezene, καθώς και τα γυρίσματα στο Ex Machina με τον Άνταμ Κοντοβά, όπου εκείνος «μιλάει πιο προσωπικά για τα πιάτα του». Ξεχωρίζει επίσης τα θεματικά projects στο In Love Again και κάποια πιο προσωπικά πλάνα στο Pharaoh, θεωρώντας ότι «κάθε project είναι ένα διαφορετικό κομμάτι του εαυτού μου».

Τέλος, η Βίκυ Παπαδάκη δίνει μία μόνο συμβουλή σε ένα νέο μαγαζί που ξεκινά την παρουσία του στα social media: «Να εμπιστευτείτε ανθρώπους που γνωρίζουν τη διαδικασία. Να την απολαύσετε, να μείνετε δημιουργικοί, αλλά πάνω απ’ όλα να έχετε υπομονή. Όπως δεν χτίστηκε η Ρώμη σε μία μέρα, έτσι και τα social δεν στήνονται σε έναν μήνα» δηλώνει χαρακτηριστικά.

Αν αναρωτιέστε πού μπορείτε να τη βρείτε και να δείτε τη δουλειά της Βίκυς, υπάρχει ένας λογαριασμός στο στο Instagram: @socialtable.athens. Όσο για το site της, αναμένεται να ανοίξει από μέρα σε μέρα!

Φωτογραφία: Κατερίνα Πανταζάτου

Διαβάστε επίσης:

Γιατί είναι σημαντικός ο Χρόνης Δαμαλάς

Yannick Alléno: Η πολυτέλεια ενός πιάτου βρίσκεται στη γεύση, όχι στην υπερβολή

Μάριος Πετράκης: Όταν η διεθνής εμπειρία συναντά την κρητική ψυχή