«Καμίνι» θυμίζει αυτές τις ημέρες η χώρα, με τον υδράργυρο να ακουμπά ακόμη και τους 43 βαθμούς Κελσίου, ενώ η αφρικανική σκόνη έρχεται να κάνει την ατμόσφαιρα ακόμη πιο αποπνικτική. Δεδομένου ότι ο καύσωνας θα διαρκέσει αρκετές ημέρες καλό θα ήταν οι καταναλωτές να ακολουθήσουν μία σειρά από μέτρα που εφαρμόστηκαν παλαιότερα σε αντίστοιχες καταστάσεις, προκειμένου αφενός, να μειώσουν την καταπόνηση του Συστήματος και αφετέρου, να περιορίσουν – ει δυνατόν – την κατανάλωση ενέργειας. Παρακάτω θα δείτε μία λίστα με τα DΟs και DONTs σε ακραίες συνθήκες καύσωνα:
Τι κάνουμε
- Λειτουργούμε τις ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές (πλυντήριο, σίδερο, φούρνο κ.λπ.) κατά προτίμηση τις μεταμεσημβρινές ώρες (14:00 – 18:00), όταν υπάρχει πληθώρα ηλεκτρικής ενέργειας και από τα φωτοβολταϊκά.
- Ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία των κλιματιστικών στους 26 βαθμούς.
- Κλείνουμε παράθυρα και μπαλκονόπορτες, όταν λειτουργεί κλιματισμός για να μειώσουμε τις απώλειες.
Τι αποφεύγουμε
- Αποφεύγουμε, κατά το δυνατόν, να λειτουργούμε τις ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές μεταξύ 20:00 – 22:00. Το συγκεκριμένο δίωρο, το Σύστημα δοκιμάζεται, καθώς η ζήτηση της ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνεται και εκλείπει και η παραγωγή των φωτοβολταϊκών.
- Αποφεύγουμε να λειτουργούμε τα κλιματιστικά στο δίωρο 20:00 – 22:00, εφόσον από νωρίτερα έχουμε μειώσει τη θερμοκρασία του σπιτιού μας και η θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος αρχίζει να μειώνεται.
- Δεν ξεχνάμε φώτα ανοιχτά ή συσκευές σε λειτουργία αδράνειας (standby).
Η εφαρμογή των παραπάνω, κατά τη διάρκεια των ακραίων καιρικών συνθηκών, συμβάλλει καθοριστικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην αποφυγή τυχόν προβλημάτων ηλεκτροδότησης, διασφαλίζοντας την υγεία, την ασφάλεια και την αδιάλειπτη παροχή με ενέργεια όλων των πολιτών.
Παράλληλη, όπως κάθε φορά σε περιόδους καύσωνα, συστήνεται η μείωση της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και η χρησιμοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα με παλαιότερη ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, άλλωστε, καλό θα ήταν η αποφυγή της διακίνησης υγρών καυσίμων και ιδιαίτερα βενζινών εκτός των περιπτώσεων εφοδιασμού αεροδρομίων και λιμανιών, ενώ και ο ανεφοδιασμός καυσίμων των οχημάτων θα πρέπει να γίνεται κατά το δυνατόν μετά τη δύση του ήλιου.