Η έκθεση «Ζυθογνωσία», που οργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Αθήνα, είναι αφιερωμένη στις μπίρες υψηλής ποιότητας, που θα φιγουράρουν στις 17 & 18 Οκτωβρίου, στον πολυχώρο The Hub Events.

Η έκθεση φιλοξενεί ζυθοποιίες και μικροζυθοποιίες απ’ όλη την Ελλάδα και μπίρες υψηλής ποιότητας, ελληνικές και εισαγόμενες. Η Ζυθογνωσία απευθύνεται σε ζυθόφιλους καταναλωτές και σε επαγγελματίες από τους χώρους της εστίασης και της εμπορίας ποτών. Αυτοπροσδιορίζεται ως έκθεση για «Microbreweries and Premium Beers», διότι σκοπεύει να είναι η βιτρίνα των ελληνικών μικροζυθοποιείων και όλων των προϊόντων ζύθου υψηλής ποιότητας, που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Είναι μια εκδήλωση, που στοχεύει σε ένα κοινό που αγαπά την μπίρα και θέλει να μάθει περισσότερα πράγματα γι’ αυτήν. «Οι επισκέπτες μας έρχονται για να δοκιμάσουν και όχι για να πιουν, γιατί η γευστική παλέτα στο χώρο της μπίρας είναι τεράστια και οι ευκαιρίες να δοκιμάσει κανείς τα λιγότερο γνωστά προϊόντα είναι σπάνιες», λέει ο Ντίνος Στεργίδης της εταιρείας Vinetum, που οργανώνει την έκθεση.
Η ανάπτυξη των μικροζυθοποιείων βρίσκεται σε ανοδική πορεία και είναι ενδεικτικό πως μόνο στα ελληνικά νησιά, όπως σε Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Εύβοια, Κρήτη, Τήνο, Σαντορίνη, Πάρο, Φολέγανδρο, Χίο- λειτουργούν ή σχεδιάζονται πάνω από 12 μικροζυθοποιίες.

Beer-edited1

Οι μικροζυθοποιίες είναι της μόδας
Οι μικροζυθοποιίες έκαναν την εμφάνιση τους στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαπενταετία και όπως όλα δείχνουν ήρθαν για να μείνουν. «Η αίσθηση μου είναι ότι οι μικροζυθοποιείες είναι ένα διεθνές κίνημα, το οποίο ξεκίνησε στις ΗΠΑ και μέσα σε 35 χρόνια ο αριθμός τους έχει φτάσει σήμερα τις 3.400. Απίστευτο φαινόμενο», υποστηρίζει ο Ντίνος Στεργίδης και συνεχίζει: «Έχει επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη ακόμη και σε χώρες χωρίς μεγάλη παράδοση όπως η Ιταλία». Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της μικροζυθοποιίας ο κ. Στεργίδης εξηγεί: «Ξεφεύγουν από τις γνωστές συμβατικές μπύρες lager και βγάζουν περίεργες γεύσεις παίζοντας με την προέλευση και την ποσότητα του λυκίσκου με άξονα την πικράδα. Επίσης λανσάρουν πολλές ετικέτες, που αλλάζουν τακτικά. Το ντύσιμο της φιάλης και οι ονομασίες είναι νεανικές. Έχουν φανατικό κοινό και αυτό έχει συμπαρασύρει μεγάλες εταιρείες να κάνουν πειράματα για νέες μπύρες».
Έχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά η μικροζυθοποιία; «Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη επένδυση, αλλά δεν είναι κι εύκολη», υποστηρίζει ο Ντίνος Στεργίδης και προσθέτει «Σημαντικό είναι να υπάρχει τοπική αγορά γύρω από το μικροζυθοποιείο και γι’ αυτό ανοίγουν σε τουριστικές περιοχές».
Ο οινολόγος και  οινοπαραγωγός  Γιάννης Παρασκευόπουλος τόλμησε με μια παρέα φίλων που ζουν στο νησί της Σαντορίνης να στήσουν ένα ζυθοποιείο ιδιαίτερο όπως και η μπύρα με σήμα το γαϊδουράκι. Ρωτήσαμε τον Γιάννη Παρασκευόπουλο να μας πει ποια στοιχεία είναι αυτά που κάνουν τελικά τη διαφορά στην μπύρα. «Το κοινότυπο είναι η συνταγή. Η επιλογή των πρώτων υλών. Λυκίσκοι, που είναι και οι πιο σημαντικοί, δημητριακά, βύνη και η ικανότητα του ζυθοποιού να ακολουθήσει τη συνταγή με μεθοδικότητα. Αυτό, όμως, που κάνει τη διαφορά είναι ότι τα μικρά ζυθοποιία επιλέγουν τους καλύτερους λυκίσκους. Επίσης, δεν παστεριώνουν την μπύρα και έτσι εκφράζονται τα αρώματα των υλικών που έχεις επιλέξει», υποστηρίζει.
Στη “Ζυθογνωσία” όλοι σχεδόν οι τύποι μπίρας θα είναι διαθέσιμοι προς δοκιμή, ενώ ειδικές γευστικές δοκιμές και σεμινάρια μύησης στον κόσμο της μπίρας θα πλαισιώνουν την έκθεση. Στην είσοδο οι επισκέπτες θα λαμβάνουν ένα ειδικό ποτήρι δοκιμής με το οποίο θα μπορούν να περιπλανηθούν από σταντ σε σταντ δοκιμάζοντας όσες μπίρες θέλουν. Επιπλέον, η έκθεση φέτος πλαισιώνεται και υποστηρίζεται από μία σειρά εκδηλώσεων, που γίνονται καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας (12 – 18 Οκτωβρίου), σε διάφορα σημεία της πόλης και εντάσσονται στην εβδομάδα μπίρας «Athens Beer Week».

info
Ζυθογνωσία, 2η έκθεση για μικροζυθοποιίες και μπίρες υψηλής ποιότητας: 17 & 18 Οκτωβρίου 2015,  Ώρες λειτουργίας: 12:00 – 21:00, The Hub Events, Αλκμήνης 5, Κάτω Πετράλωνα. Είσοδος 12€ (και για τις δύο ημέρες).

Το άρθρο της εβδομάδας