Για τη Βαλεντίνη Καβάγιου τα social media είναι το «νέο μενού» της εστίασης και φέρνει τη μαγεία του φαγητού στις οθόνες μας

Η Βαλεντίνη Καβάγιου ξέρει τι θα πει να ζεις και να αναπνέεις για το food content. Με φόντο τη δουλειά της στο PR agency FMN, περνά τις μέρες της στήνοντας πιάτα, τσεκάροντας φωτισμούς, γυρνώντας βίντεο και βγάζοντας φωτογραφίες. Γενικά φέρνοντας τη μαγεία της γεύσης στις οθόνες των social media. Τα εργαλεία της; Το κινητό και οι έξυπνες ιδέες. «Αυτό που λατρεύω περισσότερο είναι το story telling. Ένα ωραίο πιάτο δεν αρκεί να είναι νόστιμο· πρέπει να σε τραβήξει να το δεις, να το φανταστείς, να νιώσεις ότι μυρίζεις τις γεύσεις του», εξηγεί. «Η δύναμη των social media είναι ότι σου επιτρέπουν να πεις αυτή την ιστορία – και όχι μόνο με λέξεις, αλλά με εικόνες, βίντεο και μικρές λεπτομέρειες που δημιουργούν μια ολόκληρη εμπειρία».

Για τη Βαλεντίνη, τα social media έχουν ήδη αλλάξει τα πάντα στον χώρο της γαστρονομίας. «Πρέπει να έχεις το λεγόμενο «instagrammable» vibe. Το κοινό ψάχνει μέρη που προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία: όχι μόνο γεύσεις, αλλά και μια αισθητική που κάνει τη στιγμή μοναδική και αξέχαστη». Οι αναρτήσεις της επικεντρώνονται ακριβώς σε αυτό το κομμάτι.

Τι προτείνει σε έναν εστιάτορα που διαχειρίζεται μόνος του τα social media του; «Όταν αναδεικνύεις το στυλ του μαγαζιού σου με αυθεντικό τρόπο, το κοινό το καταλαβαίνει και το αγκαλιάζει. Οι ωραίες φωτογραφίες είναι βασικό στοιχείο, αλλά η συνέχεια στο περιεχόμενο είναι το κλειδί. Οι φωτογραφίες των πιάτων δεν αρκούν μόνο. Πρέπει να έχεις να πεις μια ιστορία – μπορεί να
είναι η προετοιμασία ενός πιάτου ή ένα στιγμιότυπο από την κουζίνα. Στα social media οι πελάτες θέλουν να νιώσουν ότι είναι ήδη εκεί, να δουν κάτι που να είναι απλό αλλά και μοναδικό». Για
τη Βαλεντίνη, τα βίντεο είναι πλέον απαραίτητα, καθώς το TikTok και τα Instagram Reels φέρνουν τεράστια αλληλεπίδραση.

Σε ό,τι αφορά τα σχόλια που αφήνουν οι χρήστες κάτω από τις αναρτήσεις της εκεί τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. «Οι άνθρωποι αγαπούν τις μικρές λεπτομέρειες. Ρωτάνε για τα υλικά, την τιμή, την τοποθεσία και παρατηρούν πώς στήνεται το πιάτο και πολλές φορές θέλουν να μάθουν για το design του μαγαζιού ή τι βλέπουν στο background μιας λήψης», λέει γελώντας.

Ποιο είδος περιεχομένου έχει τις περισσότερες αντιδράσεις; «Τα βίντεο που λένε μια ιστορία, από την αρχή μιας συνταγής μέχρι την παρουσίαση στο τραπέζι, είναι πάντα τα πιο δημοφιλή. Και, φυσικά, οι κοντινές λήψεις σε πιάτα, όπου βλέπεις κάθε λεπτομέρεια»