Μια ακόμη χρονιά φτάνει στο τέλος της. Και αν κάτι μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως η πανδημία έφερε περισσότερο κόσμο στην κουζίνα με τα social media και κυρίως το TilkTok να έχουν την τιμητική τους. Τι επιφυλάσσει όμως η νέα χρονιά; Ποιες φαίνεται να είναι οι νέες τάσεις στη διατροφή και στην εστίαση γενικότερα; Ας ρίξουμε μια ματιά.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Nanuki (@nanukichocolate)

Βούτυρο ηλιόσπορου
Γνωρίζουμε για τις εναλλακτικές προτάσεις όπως το φυστικοβούτυρο, ή όπως το βούτυρο από κάσιους ή ακόμη και το βούτυρο αμυγδάλου. Eδώ έρχεται να προστεθεί μία ακόμη πρόταση που κερδίζει συνεχώς έδαφος και ο λόγος για το βούτυρο ηλιόσπορου.

Τρόφιμα φυτικής προέλευσης
Έχουν μπει στη ζωή μας και θα συνεχίσουν να έχουν δυναμική παρουσία. Το 2022 θα φέρει στην καθημερινότητά μας ακόμα περισσότερα φυτικά προϊόντα σε «κρέας» και «θαλασσινά», κάνοντας τη vegan διατροφή περισσότερο γευστική. Για παράδειγμα, όσον αφορά το «κρέας» φυτικής προέλευσης και τώρα, αν κάνετε μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ, θα δείτε πως υπάρχουν αρκετές προτάσεις.

Γάλα πατάτας
Το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε για ένα γάλα από πατάτες είναι ότι δεν υπάρχει, ωστόσο υπάρχει. Αυτό το νέο μη γαλακτοκομικό προϊόν, που παρασκευάζεται από βρασμένες πατάτες και το νερό στο οποίο μαγειρεύονται, έχει ήδη κερδίσει θαυμαστές με εταιρείες στην Ευρώπη να λανσάρουν αυτή την στιγμή τα προϊόντα τους στα σούπερ μάρκετ.

Μανιτάρια
Στην υπάρχουσα τάση που βασίζεται σε φυτικές τροφές, οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν υποκατάστατα για το κρέας. Τα μανιτάρια τα αγαπούν όλοι: και οι λάτρεις του κρέατος, και οι χορτοφάγοι και oι vegan. Η υφή των μανιταριών μοιάζει σε κάποιες περιπτώσεις με εκείνη του κρέατος. Το 2022, αναμένουμε να δούμε μια άνοδο στις συνταγές που περιέχουν τα μανιτάρια. Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η  vegan version των scrambled eggs, καθώς υπάρχει η αντικατάσταση του αυγού με τα μανιτάρια, δηλαδή  μιας άλλης πηγής πρωτεΐνης.

Μη αλκοολούχα ποτά
Είναι τάση τα τελευταία χρόνια η αποχή από το αλκοόλ, αφού όλο και περισσότεροι στρέφονται σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Φυσικά, δε μιλάμε μόνο για τα mocktail, αλλά και για ποτά που παρασκευάζονται πλέον, ώστε να μην έχουν καθόλου αλκοόλ ή   να περιέχουν λίγο. Ένα από τα φρέσκα παραδείγματα αυτού του είδους είναι τα hard seltzer που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Το 2022 φαίνεται πως θα είναι μια καλή χρονιά για όσους δεν αγαπούν το αλκοόλ ιδιαίτερα.

Κοκτέιλ σε μπουκάλια
Aπό την άλλη όσοι παρέμειναν πιστοί στην προτίμησή τους στο αλκοόλ, το  2020 τους έκανε να αφιερώσουν χρόνο για το happy hour ποτό στο σπίτι. Αυτό αποτυπώνεται και στην αγορά. Η αύξηση της ζήτησης των εμφιαλωμένων κοκτέιλ θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη το 2022. Ήδη, κυκλοφορούν διάφορα, όπως daiquiri ενώ πρόσφατα βρήκα κουτάκι τζιν τόνικ, παρόμοιο με εκείνο των αναψυκτικών.

Εspresso martini
Tα κλασικά κοκτέιλ είναι ξανά στη μόδα. Ένα από αυτά είναι και το espresso martini, που συνδυάζει τον καφέ και το αλκοόλ μαζί, παρότι από πολλούς θεωρούνται δύο διαφορετικές απολαύσεις. Φυσικά, δεν είναι και το μόνο κλασικό κοκτέιλ, που επέστρεψε, αφού το old fashioned, negroni, ακόμη και το black russian είναι ξανά στις προτιμήσεις των πελατών.

Αυτοματοποιημένο σέρβις
Το 2021 έκανε το σέρβις πιο αυτοματοποιημένο και έφερε μέχρι και ρομπότ-σερβιτόρους. Και εμείς εδώ στο olivemagazine.gr έχουμε γράψει πολλές φορές για ρομπότ-σερβιτόρους. Ειδικά, στην εποχή της πανδημίας που ζούμε είναι μία ασφαλής πρόταση.

Take away και delivery μαγαζιά
Τα take away μαγαζιά διαθέτουν κουζίνα που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για παράδοση φαγητού, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να καθίσετε για να γευματίσετε. Αν προσέξετε στη γειτονιάς σας, λογικά, θα δείτε πολλά τέτοιου τύπου μαγειρεία, που έχουν ανοίξει το τελευταίο διάστημα, και στα οποία παραγγέλνετε σπιτικό φαγητό και τα παίρνετε στο σπίτι.

Μικρότερα μενού
Λόγω των προβλημάτων εφοδιασμού και της γενικότερης κατάστασης, που επικρατεί εξαιτίας του κορωνοϊού έχουμε, ήδη, δει ότι τα εστιατόρια συρρικνώνουν τα μενού τους και πιστεύουμε ότι η τάση αυτή ήρθε για να μείνει. Μας αρέσει όταν το μενού ενός εστιατορίου έχει λιγότερες επιλογές που ωστόσο εκτελούνται πολύ καλά. Εννοούμε το απλό: λιγότερες επιλογές με καλύτερη ποιότητα.

Pet friendly μαγαζιά
Φαίνεται πως ειδικά με την πανδημία οι περισσότεροι έχουν ένα  μεγάλο πρόβλημα αποχωρισμού με τα κατοικίδια τους. Τα σκυλιά ακολουθούν τους ιδιοκτήτες τους όπου κι αν πάνε, συμπεριλαμβανομένων και των εστιατορίων. Κάπως έτσι σήμερα πολλά μαγαζιά επιτρέπουν στους πελάτες τους να φέρνουν μαζί και το κατοικίδιο τους. Αυτό θεωρείται ότι θα αναπτυχθεί και άλλο.

Δείτε επίσης:
Ποιες είναι οι νέες τάσεις στη διατροφή και την κατανάλωση στην Ελλάδα σήμερα;

5 γαστρονομικές τάσεις που ξεχωρίσαμε στα social media

10 gluten-free προτάσεις για παιδικά σνακ

Το άρθρο της εβδομάδας